Gå til innhold

Bedre ytelse - Turbo/motorbytte?

Ranger emnet

aregar

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nesten akkurat fått meg en styla Audi Coupe 2.3E.

Jeg synes ikke den drar altfor godt og lurer litt på hva som kan gjøres for og hjelpe på aksen.

Skal helst ikke bli altfor dyrt siden bilen har kosta litt..heh..

Har egentlig litt lyst på turbo, men har hørt at det kan bli like billig og bytte ut motoren til en annen som allerede har turbo.

Hvor mye krefter tåler drivverk/girkasse/bremser?

Setter pris på alle tilbakemeldinger. :)

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke quattro nei:/

10v?

Aner egnetlig ikke..hehe..

Jeg har 0 peiling på Audi, hadde egnetlig planer om og kjøpe meg mæsje men så så jeg denne og så måtte jeg ha den=)

heh

Det er i allfall 136hk.

Betalte 70k, men tror det var litt i drøyeste laget..

Pruta ned fra 79k..

15-20k + arbeid da?

En fyr sa til meg at datasprut var det jeg trengte..Kunne visst få rundt 50 hester ekstra.. Ville koste meg 10k eller litt mer?

Er det noe og tenke på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aregar

Det er ikke quattro nei:/

10v?

Aner egnetlig ikke..hehe..

Jeg har 0 peiling på Audi, hadde egnetlig planer om og kjøpe meg mæsje men så så jeg denne og så måtte jeg ha den=)

heh

Det er i allfall 136hk.

Betalte 70k, men tror det var litt i drøyeste laget..

Pruta ned fra 79k..

15-20k + arbeid da?

En fyr sa til meg at datasprut var det jeg trengte..Kunne visst få rundt 50 hester ekstra.. Ville koste meg 10k eller litt mer?

Er det noe og tenke på ?

Var det Marius ettelleranna som hadde den?? Fetter'n min sikla litt på den en stund, men så kom han over noe annet. Tror 70 tusen for den bilen er greit., men husker ikke lenger hva som var gjort med den.

Er vel ikke noe visst med datasprut uten turbo... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Marius Olsen som hadde den ja..hehe..

Tenkte meg det var en eller annen som kom til å kjenne den igjen her inne..heh..

Han sa han hadde påkosta den 60k.

Var hos selgeren i dag og leverte en liste over de feil jeg har funnet på den, så får vi se om han vil fikse opp feila, gi tilbake noen kroner eller omgjøre kjøpet...

Jeg vet ikke hvordan datasprut funker hverken med eller uten turbo..

Jeg har ikke så mye peil på motorer (ennå i allfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klaga til forhandleren om prisen..

Enten så skal jeg ha fixxa alle feil på bilen ellers så skal jeg få returnert bilen og så skal jeg kjøpe meg en gammal bmw 325 som jeg skal kjøre nesten i hjel i vinter..

Når sommerføre kommer fram så vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe men det får vi se da..hehe..=D

'

Kanskje jeg kjøper meg ny mæsje..

heh..

Om jeg eventuelt får ordna alle feil på Audin så skal den byttes i en enda mer sportslig bil..Vil ha noe som drar ennå bedre selv om jeg synes Audin drar mye bedre nå enn når jeg henta den..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider