Gå til innhold

Beslaglagt førerkort (røyket hasj)

Ranger emnet

omid_e

Anbefalte innlegg

OT: Hasj får deg til å kjøre mer forsiktig enn om du er edru! Alkohol får deg til å kjøre mer uforsiktig.

Ingen oppfordring til å kjøre etter du har røyka hasj, men skjønner ingenting om dette blir straffet hardere enn alkoholrus.

Så det er bra å være go og sløv i trafikken? Stapp fingern fingern i jorda og tenk litt.

Og at det straffes hardere!!!

Kansje fordi det er ulovli om du kjører eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen forskjell er at hasj faktisk er totalt forbudt i norge, og kanskje nettopp derfor bør straffes hardere.

Har kompisen din kjørt i rus, om det er på hasj, kola, pepper eller alkohol så bør han bli straffet for det.

Gjerne strengere om det er dop, for det ver faen ikke mange (nok) som blir tatt for det.

Og ja, hasj roer deg ned, det gjør alkohol også, får man til å slappe av, men forkjellen er at når man gjør det for å ruse seg, så blir man får treg og borte vekk av hasjen(enkelte har motsatt virkning), mens alkoholen gjør mye av det samme, men man blir gjerne mere gira, noe som kan være like skummelt.

Begge deler gir dårlig og treg vurderingsevne.

Selv kjører jeg finere og mere forsiktig i fylla, hjelper det å si det om jeg blir stoppa.

Det er det mange som kan bekrefte, men når jeg blir bortevekk-drita, da er det ikke mye stabil kjøring, for da er all god vurderingsevne vekk.

Ja jeg nekter ikke for at jeg har kjørt i fylla, alt for mange ganger, til mitt forsvar er det flere år siden, som oftest på steder der det ikke finnes andre, og det eneste jeg har skadet, er min egen bil, en eneste gang.

Ingen stolthet, ikke noe å skryte av, alle gjør dumme ting.

Selv ser jeg ingen problem med å kjøre etter en pils eller to så lenge man er klar i toppen og syns 0,2 grensa er for streng, men heller ei 0,2 grense enn ingen grense, syns og det skulle vært lapplaushet like lett ved kjøring i narkopåvirka tilstand som i alko-påvirka tilstand.

Når ble lissom hasj greit, det er det ikke, kjenner mange som driver med det, og de vet hva jeg mener, vær så god gjør det, aleine, og ikke dra andre inn på det. Har man noe i blodet, så er man faktisk påvirka, så om man har tatt en tjall, så bør man holde seg vekk fra motoriserte kjrøretøyer til innholdet er tilnærmet 0 i blodet.

Det gjelder jo også for alkohol.

Forrsten jævla mange som har "kompiser" som har mista lappen her på forumet for tida.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hasj får deg til å kjøre forsiktigere"... HAHAHAHAHAHAHAHAH!

Er glad det finnes mindre intelligente mennesker. De gir meg så mye underholdning og gode lattere. :D

Ikke diskuter det en gang. Jeg har erfaring med det meste innen slikt. Heldigvis og desverre. Men ikke kom her å prøv å forsvare kjøring i hasjpåvirket tilstand engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hasj får deg til å kjøre forsiktigere"... HAHAHAHAHAHAHAHAH!

Er glad det finnes mindre intelligente mennesker. De gir meg så mye underholdning og gode lattere. :D

Ikke diskuter det en gang. Jeg har erfaring med det meste innen slikt. Heldigvis og desverre. Men ikke kom her å prøv å forsvare kjøring i hasjpåvirket tilstand engang.

Merk at jeg skrev FORIKTIGERE, IKKE FORSVARLIG.

Dette er det blitt gjort tester på, så slik er det dessverre bare.

Men nok OT.

Straff for å kjøre ruset på hasj, vet jeg 0 om. Heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at jeg skrev FORIKTIGERE, IKKE FORSVARLIG.

Dette er det blitt gjort tester på, så slik er det dessverre bare.

Men nok OT.

Straff for å kjøre ruset på hasj, vet jeg 0 om. Heldigvis ;)

Merk at jeg også skrev FORSIKTIGERE... Ro ned du nå.

De testene du snakker om vil jeg GJERNE se.

Lukter humbug med sjokoladestrøssel på lang vei.

Kommer da for svarte samme på om de kjører saktere, når reaksjonsevnen er nedsatt med 300%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test gjort på Cannabis påvirket kjøring:

BBC

En til her

En liten oversikt over virkninger her.

Ingen i denne tråden som oppmuntrer til å kjøre bil påvirket av noe som helst. Men at Hasj er sikrere enn alkohol er nokså sikkert, da farten er lavere.

For ordens skyld, vil jeg bare nevne at jeg aldri har satt meg bak rattet påviket av hverken narkotika eller alkohol.

Takker for meg i denne tråden, da det virker som om noen fikk såre tær ;)

Endret av Dr Landau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal sammenligne kjøring i hasjpåvirket og alkoholpåvirket tilstand vil jeg si at det er mye bedre å kjøre i hasjpåvirket tilstand.

Jeg skal ikke nekte for at jeg har kjørt i hasjrus, og vet selv ganske godt hva det innebærer. Man blir forsiktigere fordi man er fullt klar over at alle sanser ikke er helt på topp. Reaksjonsevnen er kanskje svekket litt, men man konsentrer seg også mye bedre, ikke pga hasjen i seg selv, men fordi man vet at man er påvirket. Men bra er det absolutt ikke, er veldig mye større risiko for en ulykke når man er ruset, men kan ikke sammenlignes med å sette seg i bilen sørpe dritings for da er det nesten 90% sikkert at det skjer en ulykke utifra mine erfaringer. Ikke at jeg har fyllekjørt selv, for det har jeg faktisk aldri gjort.

Skal sies at hvis du trekker en svær bong og setter deg i bilen rett etter at det kicker inn for fullt så har man ikke så veldig mye kontroll, de gangene jeg kjørte var det når rusen begynte å avta. Ikke bra, men driver heldigvis ikke med sånt lenger. Hasj er bortkasta penger og tid, men det skjønner vel ingen av de som røyker selv... men jeg ser det ganske klart nå i ettertid hvor mye tid jeg har sløst bort på det drittet der.

En kompis av meg ble tatt for 3-4 uker tilbake, og det har ødelagt ganske mye for han både jobbmessig og diverse, tipper på 2,5 år uten lappen minst, en heftig bot og noen dager i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider