rygh93 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 har en ford sierra 2.0 doch som jeg skal bytte motor på. skal sette in en ford granada 2.3 med 4 trinskasse. jeg hvet at motorpasser og girbox passer, men hvordan blir det med mellomaksling? Takk for alle svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 har en ford sierra 2.0 doch som jeg skal bytte motor på.skal sette in en ford granada 2.3 med 4 trinskasse. jeg hvet at motorpasser og girbox passer, men hvordan blir det med mellomaksling? Takk for alle svar =) Du må vel få tak i en mellomaksel til Sierra med 4 trinns kasse. De første Sierra modellene (83-85) ble vel levert med både fire og fem trinns kasser, i tilleg til samme type 2,3 motor som i Granada. Men er jo enklere med tanke på mellomaksel om du setter inn 5 trinns kasse. Altså enklere å finne riktig mellomaksel. Dohcen har vel MT75 kasse, så original mellomaksel får du uansett ikke brukt, med mindre du benytter MT75 kasse til V6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Veldig mye jobb for å få en bil som aldri blir godkjent, og samtidig går dårligere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg