Gå til innhold

volvo 240. noken spm anngående 240

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) ha kjøpt meg volvo 240 og ha litt forskjellig spm anngående bilen..

hvordan fer jeg av speedometeret. den fungere ikke så jeg vil sjå hva som er problemet men veit ikkje hvordan jeg fer av dette. (delen av dashbordet som er bak rattet)

hvor er speedometeret koble hen? girkasse eller aksling?

hvor fer jeg tak i speedometerwire?

mer kommer jeg ikke på akkurat no.

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) ha kjøpt meg volvo 240 og ha litt forskjellig spm anngående bilen..

hvordan fer jeg av speedometeret. den fungere ikke så jeg vil sjå hva som er problemet men veit ikkje hvordan jeg fer av dette. (delen av dashbordet som er bak rattet)

hvor er speedometeret koble hen? girkasse eller aksling?

hvor fer jeg tak i speedometerwire?

mer kommer jeg ikke på akkurat no.

Litt greit å nevne hvilken årsmodell bilen er da det finnes forskjellige dashbord. Speedwireen er også forskjellig plassert på forskjellige årsmodeller.

Men tipper det er nytypen, så da fjerner du dekslene på høyre side, der sitter det to skruer. På andre siden fjerner du knottene på lysbryteren og instrumentbelysningen, så fjerner du dekselet der og der sitter det og to skruer. Nå kan du trekke ut hele instrumenthuset. Skal du rote rundt mye baki der kan det være en fordel å pelle av rattet.

Som sagt så er speedometerwireen enten på kassa eller bakaksel avhenging av årsmodell.

Wire får du vel flere plasser, mekonomen, biltema, bilekstra, bilia osv... Bare å ringe rundt, sjekke på nett=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider