Gå til innhold

Turtelleren "kommer og går".

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Finn ett bytte-panel på en høgger. Ikke lett å finne til 2.5LX, selv lette jeg i månedsvis før det dukket opp en for ett par år siden. Har forøvrig en hugge-LX (2.5) med defekt bensinpumpe og rust for salg. Er 95 mod. Gearkasse + styringsenhet er 3 år gammelt ( kostet meg ca 33.000) Selges som den står for 8000.-

Endret av Timberman
feilskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke cluster fra LE også. Det eneste du må passe på er at det finnes to typer speedometer til Stratus, en versjon med og en versjon uten Autostick. Siden bilen er en 2.5 lx regner jeg med den har automatgear, du skal i såfall ha uten autostick. Dvs. ett speedometer fra Stratus 95-97. Dette fordi autostick speedometeret viser P R N D 1 2 3 4 mens de uten autostick viser P R N D 3 L eller noe slikt. Så vet du hvilken posisjon girspaken står i :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometeret i Stratusen er elektrisk, og henter data fra ECUen. Så om ECUen sier 1000RPM så viser turtelleren 1000RPM.

Derfor man også fint kan bytte til ett cluster med Miles, europa speedometeret går til 240 KM/H mens USA speedometeret går til 120 MPH (ca. 200KM/H), selv om du bytter vil det uansett vise rett. Har flere cluster liggende fra Chrysler Cirrus LX, disse er begge fra V6ere og fungerer fint i mine 2.0l LE og LX :) Har også ett cluster fra Chrysler Sebring Cabriolet V6 i min LX 2.0l som fungerer.

ECUen henter info fra sensorer osv. i motoren osv. og sender dem til speedometeret som tolker og oversetter til bevegelse på nålene.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider