Gå til innhold

Dobben: 02 Audi A4 тq

Ranger emnet

dobben

Anbefalte innlegg

Merker selv at jeg begynner å lage inni h***vete mange "løstråder" på forumet, og jeg går ut i fra at folk begynner å bli lei :D

Så jeg lager heller en tråd der jeg samler alle de dumme spørsmålene mine på en plass, så kan de som ønsker slippe å lese dem :p

JEG har gått til anskaffelse av en 2002 modell Audi A4 TurboQuattro, og det angrer jeg ikke et sekund på. Jeg kjøpte den i sommer rett etter jeg hadde solgt a3'en min (på ferie :D ).

Fargen er gørr-kjedelig, og heter noe så tørt som "Crystal Blue Metallic" (LY7R, for dem som vil anonymisere bilen sin).

Den har gått ca 145.000 km, og bærer igrunn ikke preg av en eneste kilometer.

Planer:

- Sote vinduer (35% foran, og 20% fra bakdører og bakover)

- Chip (196hk?)

- Effektanlegg

- S-line trunk lip [gjort]

- Xenon i spredere

- Xenon i langlys

- Xenon i nærlys [Gjort]

- Lakkere helt ned

- Lakkere og montere øyelokk (Bestilt og mottatt)

- Oppgradere Høyttalere (og faktisk sette inn høyttalere bak)

- 19" Rs6 II felger til sommer (ahhh)

- Muligens senke en mm eller to :).

Og en Tråd er vel ikke verdt noe uten nokre bilder:

DSC00046.jpg

DSC00038.jpg

DSC00034.jpg

Med vinterrims :D :

DSC00113.jpg

Jeg liker kommentarer og forslag til hva jeg kan gjøre, men keep in mind: Jeg er student og jeg har ikkr råd til all verdens ;)

Endret av dobben

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen bil :)

Ser at du har samma utgangspunkt som meg.. Kjøpte en ganske "clean" bil sjæl..

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok lakkert helt ned, sote ruter + chip + noen heftige 19" til sommern :)

Senking er opptil hver enkel, jeg personlig kommer ikke til å senke bilen min, da det er helt umulig å ha en senka bil i Oslo.

PS: Hvis du har planer om å chippe bilen din bør du kanskje fjerne skiltnr fra bildene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :)

Ser at du har samma utgangspunkt som meg.. Kjøpte en ganske "clean" bil sjæl..

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok lakkert helt ned, sote ruter + chip + noen heftige 19" til sommern :)

Senking er opptil hver enkel, jeg personlig kommer ikke til å senke bilen min, da det er helt umulig å ha en senka bil i Oslo.

PS: Hvis du har planer om å chippe bilen din bør du kanskje fjerne skiltnr fra bildene ;)

Klarer du ikke kjøre med en bil som er senka 4-5cm i byen, så må du nok bare øve mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fargen er ikke så ille. Blir sikkert penere med helt ned-lakk og mørke ruter..

OG FORESTEN

Hadde litt uflaks igår. Jeg og fruen kjørte oss en liten kvelstur, og da vi var på tur tilbake, så spretter det ei kjerring opp av grøftekanten og vifter med en selvlysende dildo og en lasermåler. Jeg ble målt til 69 km i timen i en 50-sone og har fått meg et forenklet forelegg på 4200 kroner i tilleg til et par prikker. FAEN.

Tenk så mye kult jeg kunne gjort med de 4 høvdingene!

Det var helt sykt. Klokka var 23:56, og det piiiissregna. Ingen som forventer at snuten skal ligge å lure i busken da.

JAJA, jeg fikk vel som fortjent :D

EDIT: haha, jeg var best http://www.ht.no/incoming/article300772.ece

Endret av dobben

[X]1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KW senkesett 30mm, anbefales!(6000,- http://www.senk.no ) Chip er jo et must med denne motoren (3500,- http://www.Chipsenter.no ). Bytt i samme slengen resirkuleringsventil ( Forge 1300,- http://www.turbofun.no ) og innsatsfilter( 380,- http://www.Pipercross.net ). Tilsammen kom dette på litt over 11 laken for min del, helt ny bil!! Gikk fra å være en komfortabel men litt kjedelig revisorbil til å være en småhissig og sporty kjøremaskin.

Når det gjelder felger er jeg personlig tilhenger av "original-look", f.eks RS felgene til Audi, men dette blir jo kun en smakssak. Jeg har 18" og synes det er nok. Bra kompromiss mellom komfort og kjøreegenskaper. Jeg vil vel påstå at å velge 19" i denne dimensjonen ikke nødvendigvis har noe teknisk gevinst på norske veier, mer et spørsmål om utseende. Jeg er heller ingen stor tilhenger av styling, så der har jeg ingen gode råd.

Endret av Screamingeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KW senkesett 30mm, anbefales!(6000,- http://www.senk.no ) Chip er jo et must med denne motoren (3500,- http://www.Chipsenter.no ). Bytt i samme slengen resirkuleringsventil ( Forge 1300,- http://www.turbofun.no ) og innsatsfilter( 380,- http://www.Pipercross.net ). Tilsammen kom dette på litt over 11 laken for min del, helt ny bil!! Gikk fra å være en komfortabel men litt kjedelig revisorbil til å være en småhissig og sporty kjøremaskin.

Når det gjelder felger er jeg personlig tilhenger av "original-look", f.eks RS felgene til Audi, men dette blir jo kun en smakssak. Jeg har 18" og synes det er nok. Bra kompromiss mellom komfort og kjøreegenskaper. Jeg vil vel påstå at å velge 19" i denne dimensjonen ikke nødvendigvis har noe teknisk gevinst på norske veier, mer et spørsmål om utseende. Jeg er heller ingen stor tilhenger av styling, så der har jeg ingen gode råd.

HELT enig med deg her!

Kjøpte bilen min ironisk nok fra en revisor i bergen, helt original.

Satt på 18" felger, vmaxx justertbart, 195hk chip, alu-resirk og åpent filter. Plutselig har du en sportslig og hissig ungdomsbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey! Takk for mange gode forslag, Screamingseagul ( :D )

Koster chippen bare 3500 hos chipsenter? :S

Hvordan er det det fungerer? Må jeg kjøre til sørlandet for å få det gjort, eller er det en fysisk chip som blir sendt til meg? Har jo hørt at mange bruker "Obd-tuning" på bilen, der man ikke trenger å gjøre noe annet enn å bytte "filen" til motorstyringen.

Har jo også forhåpninger om å senke bensinforbruket på bilen, og da er det jo mange som sier at chip vil hjelpe. Det sies jo også at et effektanlegg senker motstanden til motoren, og sørger for et lavere forbruk på den siden. Er det noen som kan bekrefte dette?

[X]1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, inntil videre koster det 3500,- Det blir IKKE byttet ut noen deler, kun endring av parametere ifht motorstyringen. De har avdelinger over store deler av Norge, men jeg vet ikke hvor langt nord de holder til. Ta kontakt med gutta via hjemmesiden, så finner dere nok en løsning.

Når det gjelder bensinforbruk er det kanskje mulig man bruker noe mindre etter chip, men det er nok mer gjeldende for de som har diesel. Kjørestil, dekktrykk og takstativ vil nok fremdeles være mer avgjørende for forbruk. Det som derimot er helt klart er at motoren blir mye mer fleksibel. Lange bakker i motorveihastighet merkes ikke på samme måten, og forbikjøringer er over nesten før man har begynt.

Effektanlegg er ikke noe jeg har veldig peiling på, men jeg tviler vel på at man ser dramatisk nedgang i forbruk. Dette er en veldig dyr oppgradering ifht chip, når man tenker effekt pr krone, og ikke førsteprioritet for min del. Dette er vel mest for kompromissløse folk som er ute etter hissig lyd og/eller maks effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet hvordan den er etter chipping. og det er derfor den er så kjedelig å kjøre original. Gammelbilen (a3 1.8t) var chippet til 196 hester, og det var så sykt stor forskjell.

Det med effektanlegget er bare for å få hissigere lyd, men jeg trenger jo ikke å skifte ut hele anlegget. Det holder vel om jeg bytter til noen andre lyddempere fra simmons eller noe.

btw: Hvorfor har tråden min endret tittel?

[X]1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider