Gå til innhold

Dobben: 02 Audi A4 тq

Ranger emnet

dobben

Anbefalte innlegg

MEN! Av og til starter ikke xenonlysene før jeg vrir bryteren helt til høyre, og jeg hørte noe snakk i et relé engang?

Har samme problem med min bil. Dette trur jeg har noe med at det er billige xenon kit. Jeg har billige kit på min bil, og vet en på forumet her hadde samme problem på sin bil, og han hadde også billige xenon kit. Har du bestilt fra vvme.com ?

Dette kan jo ha noe med at man får det man betaler for;-)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja vvme her også... Men trodde at det skulle la seg ordne av det releet? Jeg har foresten også et ganske dårlig batteri på bilne, så kanskje det ikke er spenning nok til å tenne begge samtidig?

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med xenonlysene som ikke alltid starter er trolig relèet til de automatiske kjørelysene som ikke fungerer som det skal..:) Er nok bare å bytte det, så skal alt være i orden igjen, mer info om dette, og hvor relèet ligger får du hos Møller;)

Det at det kommer opp "brake" i displayet kan bety at bremseklosser bør skiftes, eller at du har problemer med en ABS-føler. Er ikke 100% sikker, men dette ville jeg sjekket først;) Kan for så vidt også være at du ikke har tatt håndbrekket helt ned og at det lyser pga det? :P

Ja men det er merkelig at det begynner å lyse akkurat idet jeg skrur over bryteren? Igår kjørte jeg rundt med park og tåkelys i ca en time, og når jeg DA (etter en times kjøring i strekk) skulle vri over bryteren, begynte brakelyset og lyse..

Er du lite ute å kjøre for tiden? :p

[X]1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med min bil. Dette trur jeg har noe med at det er billige xenon kit. Jeg har billige kit på min bil, og vet en på forumet her hadde samme problem på sin bil, og han hadde også billige xenon kit. Har du bestilt fra vvme.com ?

Dette kan jo ha noe med at man får det man betaler for;-)

Dette problemet skyldes nok en kombinasjon av billigsett og at de automatiske kjørelysene ikke gir like mye spenning til pærene som det gjør når du vrir bryteren til nærlys. Vet ikke hvorfor det er sånn, men har målt meg frem til dette på div. biler, blandt annet 98 mod A4, Passat 3B, etc.

Dersom dere har hatt digitale ballaster hadde dere sluppet dette "problemet". Dette pga at de digitale ballastene leverer stabil spenning til pærene uavhengig av inngangsspenningen til ballasten. De skal klare å tenne pærene selv om inngangsspenningen til ballastene er helt ned i 9 volt. De analoge ballastene som man ofte finner i billigsettene klarer ikke dette, å sliter derfor med å tenne pærene, eller at pærene blinker når inngangsspenningen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er merkelig at det begynner å lyse akkurat idet jeg skrur over bryteren? Igår kjørte jeg rundt med park og tåkelys i ca en time, og når jeg DA (etter en times kjøring i strekk) skulle vri over bryteren, begynte brakelyset og lyse..

Er du lite ute å kjøre for tiden? :p

Tipper at det er relèet som tuller med deg;)

Prøv å skift dette å se om problemet forsvinner:)

Er ikke så mye ute å kjører for tiden, blir bare småturer til butikken osv:P Ser forresten bilen din parkert bak/på siden av OBS av og til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at det er relèet som tuller med deg;)

Prøv å skift dette å se om problemet forsvinner:)

Er ikke så mye ute å kjører for tiden, blir bare småturer til butikken osv:P Ser forresten bilen din parkert bak/på siden av OBS av og til;)

Ja, jobber på europris (ikke diss), så da parkerer jeg unna gamle kjærringer med handlevogn! To av sjefene mine har også b6 sedan (tredje har b7 :p ) så det står en b6 der til en hver tid ca :p

Takk for hjelpen! :D

[X]1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobber på europris (ikke diss), så da parkerer jeg unna gamle kjærringer med handlevogn! To av sjefene mine har også b6 sedan (tredje har b7 :p ) så det står en b6 der til en hver tid ca :p

Takk for hjelpen! :D

Ingen problem;)

Ja, men kjenner igjen bilen din:) Var å så litt nærmere på den faktisk - pen bil!:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du får BRAKE er at du får en strøm-peak som slår ut abs-en din. Prøv å låse bremsene dine neste gang det skjer og du vil merke at det går.

Hadde jeg vært deg ville jeg demontert driten før du ender opp med en bil uten abs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du får BRAKE er at du får en strøm-peak som slår ut abs-en din. Prøv å låse bremsene dine neste gang det skjer og du vil merke at det går.

Hadde jeg vært deg ville jeg demontert driten før du ender opp med en bil uten abs...

Hmm, det er sant det. Kjenner en kar i området med samme bil som er plaget med det samme! ABS fungerer ikke + at han får opp div. feilkoder. Han testa noen feilfjerningsbokser uten at det funka på hans bil. Han fikk beskjed om at det var spesielle bokser for Audi og VW, det skal vistnok være disse som må brukes på Audi.

viewimage.aspx?id=1782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på xenon kit. Dobben: Bruker dine xenon lang tid på å "lade seg" opp når du skrur de på ?

Analoge billig-kit bruker lengere tid enn det digitale kit gjør. Dessuten er det jo sånn at jo mer watt du har, jo lengere tid bruker pærene for å oppnå maks ytelse. 55W bruker f.eks merkbart lengere tid enn det 35W gjør..

Finnes faktisk 90W xenon også på markedet nå, men jeg kjøper ikke dette pga lang tenningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider