Gå til innhold

Demontering/montering av dynamo/servoreim?

Ranger emnet

tplassen

Anbefalte innlegg

Hei!

Frøkna her hjemme har en Audi A4 1997mod 1.9TDi, bilen fant ut at den ville lage trøbbel idag..

Dynamo/servo reima hoppet av, reima ser egentlig fin ut selv om den har hoppet av. Det jeg lurer på er: hvor i hele verden sitter strammehjulet på disse motorene???

Er så fantastisk trangt i motorrommet at jeg ga egentlig opp for et øyeblikk..

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med en effektiv og enkel fremgangsmåte for å få fikset dette??

Håper på raskt svar fra dere Audi guruer;)

Endret av 93dude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi_engine_1.8t.jpg

Studer bilde, kanskje du førstår hvor hjulet er. Det er iallefall festet helt oppe, framme på motoren. Vis du ser ned i framkant ser du en alu. brankett som er festet med 3 umbrako. (Der det står en skrue løst på min bil xD )

DSC03636.jpg?t=1255633175

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej..nå har jeg funnet strammehjulet til dynamoreima, om du ser motoren fra foran, så setter jeg en fastnøkkel på strammehjulet for å se hvilken vei det er dreibart/slakkemuligheter. Eneste veien jeg får slakket hjulet er til venstre, jeg skulle egentlig hatt det til høyre om jeg skal få på igjen reima...hmmm, noen ideer???

Alle hjul er på plass, ingen har slark heller..

helvete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et bilde av trøbbel-faenskapet.

Alternator1.jpg

1 er strammehjulet..pilen indikerer retningen jeg får beveget hjulet. Skulle gjerne fått bevegd det oppover eller til høyre slik at det hadde vært mulig å få på plass reima.

2 er hjulet til radiatorvifta.

3 er dynamoreima.

hva skal jeg gjøre, begynner å bli smågal her nå..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, har du et mer komplett bilde?? unnskyld for at jeg er så krevende:P

Om du har god peiling på dette kan du bare ta deg en tur, Fauchalds gate 23 B i Gjøvik, ser du bor i Gjøvik;)

Hei

Akkurat nå er jeg i Skjåk.. Men er hjemme på mandag.. :) God peiling har jeg ikke, men skrur endel ja.

Kjetil

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider