Hawkon Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Angående kranglinga om toppen på en CA18DET passer på en CA18ET, så har jeg researcha litt.. CA18 toppene passer på CA20 og omvendt og hit og dit (slik jeg forstod det). Gotta love the Aussie's and New Zealanders. Down under they are running CA20E's with CA18DET heads and turbo setups. Bolt up operation for the head using the CA20 head gasket. Takes care of my first question. However, there does seem to be a problem with the lower end withstanding high revs. Over 7k and they are breaking pistons, rods, and cranks. Hadde nok blitt mer kraft i sakene også med en turbocharged CA20. Eneste jeg ikke skjønte med det jeg fant ut var The head gaskets are different between the two engines. Noen som har noe å tilføye? :) Hvis vi låser oss helt, så kan jeg jo bare "låne" toppen + turbo fra SR'n min og slenge på 2.0LX'n, hehe! Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Hawkon Angående kranglinga om toppen på en CA18DET passer på en CA18ET, så har jeg researcha litt.. CA18 toppene passer på CA20 og omvendt og hit og dit (slik jeg forstod det). Noen som har noe å tilføye? :) Hvis vi låser oss helt, så kan jeg jo bare "låne" toppen + turbo fra SR'n min og slenge på 2.0LX'n, hehe! det betyr bare at toppakningen på de to motorene er forskjellige.. trenger kanskje litt modifisering der da Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com det betyr bare at toppakningen på de to motorene er forskjellige.. trenger kanskje litt modifisering der da Er vel ikke værre enn å lage egen pakning? Overlappe litt... Har hørt om flere down under som kjører med modifiserte CA20'er med CA18DET topper... Uansett, det hadde da vel gått an å skaffa en CA20DET topp fra en gammel 180/200sx? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Jeg går ut i fra at boringen er forskjellig på ca18 og ca20, og da må jo toppakningen også være det .... Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by erbe Jeg går ut i fra at boringen er forskjellig på ca18 og ca20, og da må jo toppakningen også være det .... er nok bare det som er forskjell på toppakningen også tror jeg.. Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Vanskelig å borre en 18 topp til å passe en 20 da? Og, hvor kommer problemet inn når det gjelder å flytte over en innsprøytning/turbo over på en forgassermotor? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Hawkon Vanskelig å borre en 18 topp til å passe en 20 da? Og, hvor kommer problemet inn når det gjelder å flytte over en innsprøytning/turbo over på en forgassermotor? alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss? jeg skal selge bilen min nå (kanskje) det er denne: interessert? den er "rustfri" i forhold til andre slike.. er foresten den eneste slike i landet... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss? Nei, Oppdal... Skal se om jeg ikke får tak i en CA18DET først her... så kan vi se. Får jeg bare tak i en topp, så kan vi da prøve ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Hawkon Originally posted by Bilteknikeren.com alt det der er svært simpelt, kan hjelpe deg om du planlegger det. hvor holder du til? i moss? Nei, Oppdal... Skal se om jeg ikke får tak i en CA18DET først her... så kan vi se. Får jeg bare tak i en topp, så kan vi da prøve ;) er på flyttefot til Bergen.. men jeg reiser jo en del, vi får se. skal få tak i et par sånne motorer, har du penger i cach om jeg får tak i det ganske raskt? Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.