Gå til innhold

noen som vil tjene litt på stereomontering?

Ranger emnet

Ivemaole

Anbefalte innlegg

hei.

er i gang med å handle inn utstyr til anlegg. Har allerede kjøpt meg en Alpine CDE-9882Ri -spiller

og en BOSS D1800.5 -forsterker.

Skal også kjøpe fronthøyttalerne og bakhøyttalerne.

Anlegget kommer på ca 10000,- til sammen med kabler.

Der jeg kjøpte anlegget skulle de ha 4000,- for å montere alt.

jeg synes dette hørtes mye ut. tar det altså så lang tid?

Er forøvrig helt original stereo i bilen. (primera 2000 mod)

supert hvis noen kan komme med litt tilbakemeldinger her

-Ivemaole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montere anlegg kan ta alt fra 10 minutter til 10 måneder alt i fra hvor mye jobb man skal legge i det :)

Når det kun gjelder å skifte ut en cdspiller og høytalere så spørs det litt om det er enkelt å demontere eller ikke i din bil. Er desverre ikke kjent med primera selv, så kan ikke uttale meg om akkurat den.

Når man skal koble opp en forsterker er det straks endel mer arbeid da dette krever mye nytt opplegg av kabling. Det er nesten ummulig å forutsi hvor mye arbeid det er da det varierer veldig fra bil til bil og hvor nøye man er på å få det pent.

Om du skal montere en sub også så blir det enda vanskeligere å si siden det vil variere ganske mye ut i fra hvor tilpasset man vil ha det.

Om du skal ha ett godt svar på om 4000,- for monteringen er en god pris bør du nesten få en skikkelig spesifikasjon på hva som ligger i prisen.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kjøpt stereo for 10k i sjappa burde de jo være greie å gi deg en god pris på å legged et opp også, selv syns jeg det virka noe dyrt, spesielt når det er få som tar betalt for det som legger opp kabler og slikt fint, inn under lister så det (nesten) ikke syns... og lista buler og truer med å hoppe ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 30 minutter å demontere alle dørtrekkene i bilen din, og ca 30 minutter å montere nye høyttalere, og 30 minutter å skru det sammen igjen.

Det tar ikke mange minuttene å skifte spilleren heller.

Det so kan ta litt tid, er å legg opp kabler skikkelig, koble til alt på forsterkeren, samt justere gain, delefilter osv. Til din forsterker i den type bil, så ville jeg regnet 2 timer på dette.

Da havner jeg på ca 3,5 time, så da er 4000,- litt mye synes jeg. Men hvis 4000,- er inkludert det kablene osv koster, så er ikke prisen så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider