Exylon Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Heisann Jeg kjører en Ford Courier, men problemet er at jeg ikke kan koble ut airbag'en på passasjer-siden.. :( Fikk beskjed om at dette var en skikkelig dritt jobb, og at jeg måtte kjøre til biltilsynet for å få den godkjent uten airbag.. Har en liten unge som skal begynne i barnehagen snart, og da er jeg nødt til kunne hente ungen i barnehagen når jeg er ferdig på jobb.. Noen som kan komme med forslag til ny kassebil av noe slag som det går ann slå av airbag'en på? samme om det er 2 eller flere seter.. Vil ha litt plass baki, men trenger ikke ALTFOR mye.. Helst så billig som mulig.. helst under 50 000,- Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Vet ikke hvordan det er med aribagen, men VW Caddy /Skoda Pickup er jo lugume biler? Med diesel går de billig og. Men det er vel kun Caddy som kommer med kasse tror jeg. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k1mzor Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 AutoDB-kode: 975244 AutoDB-kode: 967631 AutoDB-kode: 975531 AutoDB-kode: 990685 AutoDB-kode: 986913 +++ Siter - Saab 9-3SC Vector 08' x 97 BMW 523ia x 91 BMW 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 De fleste nyere varebiler har mulighet for å koble ut airbagen. Ihvertfall partner/berlingo, expert(nyeste) og caddy(nyeste). Ellers er det jo et tjuvtriks å koble fra airbag og nappe ut pæra(men da funker den ikke på førersida heller) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Løsningen jeg har gjort på min mercedes W124 når jeg skal ha guttungen frammi, under setet, napper ut ett stikk som har med beltespenna og gjøre og gir feilkode på systemet og airbagene og beltestrammerne er utkoblet. Elelrs kunne jeg bare ha montert en 1,1 ohms(eller var kiloohm) motstand istedet for airbagen og alt vlille fungert utenom denne. Uansett, at det ikke går an å koble ut airbagen er bullshit. De fleste merker leverer motstandsett til dette, en motstand man kobler til i stedet for airbagen, ett klistremerke man klistrer på for å opplyse om at den er utkoblet. Om airbag er utkoblet og lampe lyser er det lovlig, om den er utkoblet/virker ikke og lampe er slukket er det ulovlig, men kan bli lovlig om det er merket tydelig og registrert hos SVV. Registrer dette hos SVV er en bagatell. Finn ut motstanden på airbagen og monter en vanlig motstand for å erstatte denne, merk dette med tydelig skrift(gul klistrelapp...) Og registrer dette hos SVV. Mulig de krever at ett verksted har gjort dette, så sjekk først. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Et verksted må montere dette, og du må skrive under på en erklæring om at du er bevisst på at airbag er utkoblet. Gjorde dette nettopp på min. Så får du et fint merke til å sette på dashen en eller annen plass. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tufte Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 hadde samme problemet på en 96mod hiace. der var det et lite deksel under hanskerommet, der var det bare og dra fra hverandre klips på ledninger og airbaggen var utkoblet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg