Cre8or Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Hei. Skal bygge en kasse med 8 stk 12". Skal bygge i 25mm MDF. Subene jeg skal bruke heter R12 (Er ikke noe spesielt merke). Er elementer jeg får ganske billig fordi det ikke er høytemperaturspoler. Tåler altså ikke all verden.. Men men.. Skal teste de hvertfall.. Lurer på hvor viktig det er med riktig port-størrelse? Mest ideelle plassering av elementene? Avstivninger? (hvor mange? hvor? lime? skru fast? ..) Nødvendig med skillevegger? Mvh Marius R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Du bør ha skillevegger ja, og porter kan du drite i hvis du ikke har T/S parametrene til elementene... Vet du i det hele tatt hvor stor kasse hvert enkelt element skal ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Du bør ha skillevegger mellom de som ikke skal spille likt iallefal, er vel ikke så nøye for de som ikke skal spille likt men anbefales vel å ha det.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Alle elementene skal spille likt. Har ikke fått elementene ennå. Finner ikke noe beskrivelse av elementene annet en denne siden: Dobbel kasse m/element: http://xelent.no/elementvisning.php?PID=374 Element: http://xelent.no/elementvisning.php?PID=355 Men er altså ikke Xelent elementer.. Regner med jeg skal bruke port siden de blir levert med det ferdig i kasse fra leverandør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Dropp portene du, de vil tåle mer effekt og nesten garantert spille penere i en lukket kasse. Om du skal montere disse i en 2x4-oppsett, med 4stk i bredden altså, vil vel lengden på platene bli minst 1,4 meter lange, så avstivere inni vil nok være påkrevd. Er det ellers lov å le? http://xelent.no/elementvisning.php?PID=374 :wonder: Hos våre konkurenter så ville kun selve kassen tom ha kostet omtrent det samme som vi kan selge komplett med elementKan ikke huske jeg har sett tomkasser til 4250,- på noen år, men levere 2x12" ferdig i kasse til halvparten av den prisen tror jeg alle hans konkurrenter greier. Markedsføring er kompliserte greier. Argh, jeg skal jo ikke kommentere *kremt* konkurrenter i fora! :nono: Sorry. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Blir mer kontrollert og penere bass med lukket kasse. Sant det ja.. Får se hva jeg gjør.. Er nok et par uker til jeg skal bygge.. Hadde tenkt å sette 3 elementer på hver av sidene og 2 vendt bakover. Den plasseringa var visst anbefalt av noen som hadde prøvd seg fram med tilsvarende. Prisen på 4250,- for den dobble kassa stemmer ikke:) Tror ikke de har oppdatert sida si. Den koster ca 2000,- mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Blir mer kontrollert og penere bass med lukket kasse. Sant det ja..Får se hva jeg gjør.. Er nok et par uker til jeg skal bygge.. Hadde tenkt å sette 3 elementer på hver av sidene og 2 vendt bakover. Den plasseringa var visst anbefalt av noen som hadde prøvd seg fram med tilsvarende. Prisen på 4250,- for den dobble kassa stemmer ikke:) Tror ikke de har oppdatert sida si. Den koster ca 2000,- mener jeg.. Samme det, det er jo bare søppel uansett, og du sier jo at dine elementer IKKE er xelent, så de linkene dine er jo null verdt. Men siden xelent er det nærmeste du kommer i utseende, og du ikke finner noe om de elementene du skal ha, så er nok de ennå værre en xelent, og sikkert ikke verdt et par tusen i kassemateriale engang... For ikke å snakke om det forsterkere til dette vil koste... Bortkasta penger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Veit at elementene ikke tåler all verden. Kjenner flere som har testa de og de er kjent for å ryke ganske fort om du "kjører på" med de.. Er rett og slett fordi jeg får disse elementene veldig billig. Tenkte jeg da skulle teste hvor mye trøkk jeg får ut av 8 slike uten å kjøre de på full guffe.. Har flere blokker jeg skal teste de på så det blir ikke noe problem! Har forresten gode erfaringer med Xelent subber. Har bla.a hatt doble 10" og 12" av de, og spiller bedre enn mange andre tilsvarende etter min mening. Eneste har vell vært at de fikk et dårlig rykte på seg pga produksjonsfeil på enkelte subber for noen år sia.. MDF plater i 25mm får jeg tak i for under 1000kr.. (nok til å bygge det jeg skal) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Tenkte jeg da skulle teste hvor mye trøkk jeg får ut av 8 slike uten å kjøre de på full guffe.. Desto viktigere at du bruker en lukket kasse på disse, da vil de tåle mer enn om de står i en portet kasse. Har flere blokker jeg skal teste de på så det blir ikke noe problem! Hvordan har du tenkt å koble sammen høyttalerne? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Fikk akkuart beskjed om at jeg ikke får kjøpe elementene løse. Bare komplett i dobbel kasse. Da dropper jeg det. Så må finne på noe annet... Hva med 8 slike? (dynabel) http://www.mamut.net/dynabel/subdet175.htm Har ingen erfaring med dynabel så kom gjerne med tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Du skal bruke 4000,- på 8 stk 12", for å spørre litt tåpelig? Hvilken forsterker skal du bruke på dette? Greit å holde litt styr på spoler og impedanser... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 (endret) Du skal bruke 4000,- på 8 stk 12", for å spørre litt tåpelig?Hvilken forsterker skal du bruke på dette? Greit å holde litt styr på spoler og impedanser... De selger ei pakke med 4stk for 1500, så blir 3000. Skal kjøre de på en TX300A som leverer 1500wRMS i 1ohm. Endret Oktober 20, 2009 av Cre8or Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 De elementene skal ha ganske store kasser, så du bør minst ha en stasjonsvogn for å få plass. Også får du ikke nødvendigvis mere trykk med 8 sånne, kontra 2stk 12" sub av bra kvalitet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Skal ha de i en A6, så blir å bruke hele bagasjen. Vil tro 8 sånn klarer å presse mer luft kontra 2 stk til ca samme pris. Men det er bare hva jeg tror da. Noen som har erfaring med det? Når det kommer til å bygge kassa.. Er det så veldi nøye om ikke volumet i kassa er helt like stor som anbefalt pr. element? Skillevegger på hvert element? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg