Gå til innhold

Temperaturmåler i bilen..

Ranger emnet

sindre2104

Anbefalte innlegg

Har montert temp.måler i bilen, og i den forbindelse så lurer jeg på følgende:

- Måleren har to kabler, 1 sensorkabel, og 1 strømkabel som går til sigarettenneren...

- Men jeg gidder ikke å ha strøm fra sigarettenneren, for da må jeg ta den inn og ut hele tida..

Lurte derfor på om jeg kan koble strømmen på lysbryteren i bilen.. slik at det blir lys i den når jeg slår over til lys i display;)

Strømkabelen er to kabler, 1 svart og 1 svart/hvit ledning som ender i en sigarettenner...

Noen peiling? Er det pluss og minus strøm i de kablene??

:D

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen i sigarettenner kommer vel på med tenningen?

PS: Vi må henge snart mann

Forresten, keeeg mod!

Har strøm uansett jeg;) Må fikse reg.reima snart;) Ta en helg i vinter...

i golfen min har jeg strøm i sigarettutaket kontinuelig. Det må være pluss og minus ja..bare å koble på lysbryteren, eller noe annet som får strøm når du skrur på bilen. Evnt legg opp en egen bryter om du vil. Men enkleste er jo å bare koble på noe i bilen.

Samme her, tenkte å koble den på lyset, men hvordan gjør jeg det med de to kablene..? Går det minus og pluss kabler ut fra lysbryteren?

Det enkleste er ofte å koble seg på bak cd-spilleren. Enten den røde eller den gule ledningen...

Men bak min cd-spiller er det så mye "jallamekk" fra forrige eier, så det er kontinuelig strøm der, og masse surr:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i forslaget med spilleren, men ere jalla mekk der så blir det jo værre:P

Jeg husker ikke hvilke av de 20 ledningene som er pluss/minus osv, men haru voltmeter kan du jo sjekke hvilke av ledningene som gir utslag når du vrir om nøkkelen, eller når du vrir bryteren mot høyre om du vil.

men helt sikkert noen her som kan fortelle deg hvor du skal montere ledningen.

Enkleste er å kutte rett ledning så kjøte på den fra temp-måleren me en sukkerbit. minus skal jo bare ha jord så den kan du ta hvor som helst du finner det enklest.

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i forslaget med spilleren, men ere jalla mekk der så blir det jo værre:P

Jeg husker ikke hvilke av de 20 ledningene som er pluss/minus osv, men haru voltmeter kan du jo sjekke hvilke av ledningene som gir utslag når du vrir om nøkkelen, eller når du vrir bryteren mot høyre om du vil.

men helt sikkert noen her som kan fortelle deg hvor du skal montere ledningen.

Enkleste er å kutte rett ledning så kjøte på den fra temp-måleren me en sukkerbit. minus skal jo bare ha jord så den kan du ta hvor som helst du finner det enklest.

hmm..oki...har haynes boka, kanskje jeg finner ut noe der:D takker for hjelpen, er åpen for fler forslag:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider