Gå til innhold

Min Audi S3 99!

Ranger emnet

Haansi

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle jo være for godt til å være sant at alt skulle være 100% i mer enn 2 dager! I går begynte bilen å kødde når jeg skulle i 2. gir av og til..

Ville rett og slett ikke i gir! Forsvant etter en stund, også var det tilbake igjen en engang.. og forsvant igjen!

Får se hvordan det er idag. Har merka før at den ikke vil i 2. gir første gang når jeg triller ut av garasjen, men ikke så kranglete som i går!

En kompis av meg mente jeg burde sjekke giroljen?

---------------

Og etter en stund fant jeg den latterlige løsninga:

Hahahah, man kan tydeligvis bare legge vekk ALLE teorier med en gang

Konkulsjonen nok en gang er hvertfall at N75 er en forbanna drittventil som er kilden til ALLE problemer, ja faktisk alle!

Kom hjem fra jobb isted, og lukka opp panseret. Dro litt i de greiene til overføringa, fordi en kompis av meg sa forrige dagen at han hadde sett noen dårlige foringer der, som jeg kanskje burde ha skifta.

Bevegde litt på de, og testa igjen. Ingen forskjell. Gikk frem igjen, og titter nøye nedi motorrommet. Der ser jeg den )(/"()#/¤"?#(/¤")(#/¤"#)(¤ n75-ventilen ligger foran overføringa, og sperrer for at den får bevega seg skikkelig!

Denne bruker jeg jo ikke for tiden, men den må jo stå koblet på kontakten for at bilen ikke skal gå i nødmodus, og har derfor ligget i motorrommet løst!

Er jo egentlig utrolig morsomt. Ler faktisk enda! Som om ikke N75 er kilden til nok problemer på disse bilene allerede, så skulle den lage problemer for giroverførigna også Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider