Gå til innhold

Problemer med Ipod signal, soting av lykter, og blinklys spm.

Ranger emnet

trek2

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny innen Vw verden, har kjøpt meg ein 2.0 TDI 2004 mod.

Bilen har Ipod uttak i hanskerommet, men får ikkje til å spille musikken på cd-spilleren i bilen. Cd-spilleren er GPS varianten med fargeskjerm (original).

Har kjøpt sote spray for å sote baklyktene. Hvordan får eg lettest av lykteglasset?

Parkeringslyset på bilen min er på samme plassen som blinklyset. I andre tilfeller er den ofte plassert oppe ved kjørelyset.

Noen som vet årsaken til den forskjellen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ny innen Vw verden, har kjøpt meg ein 2.0 TDI 2004 mod.

Bilen har Ipod uttak i hanskerommet, men får ikkje til å spille musikken på cd-spilleren i bilen. Cd-spilleren er GPS varianten med fargeskjerm (original).

Har kjøpt sote spray for å sote baklyktene. Hvordan får eg lettest av lykteglasset?

Parkeringslyset på bilen min er på samme plassen som blinklyset. I andre tilfeller er den ofte plassert oppe ved kjørelyset.

Noen som vet årsaken til den forskjellen??

Gratulerer med ny bil!

Sotespray er vanskelig å få pent, men for å ta ut lyktene må du løfte vekk teppe i bagasjerommet, bak lykta. Er et utsnitt i teppet rett bak lykta som gjør det enkelt å ta det bort. Bak der finner du to svarte 10mm muttre som du løsner, og kan ta ta bort lykta. Lyktene i bakdøra er samme prinsippet, men her er det to plast deksler du napper ut, så der du muttrene på baksiden.

Ledningen er festet med en kontakt som har en turkis låsemekanisme. Skyv denne låsemekanismen ned, for så å dra ledningen og kontakten opp av lykta.

Dersom du har xenon lys er parklys sammen med blinklys, nederst i lykta. Halogen lyktene har parklys sammen med langlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info!

Åja, ja eg har xenon :) Derfor parklysa er i blinklyset ja...

Syns faktisk det er tøffere, i motsetning til når dei i langlyset. :happyhappy:

For å få det enda penere kan du kode om blinklys slik at de også fungerer som markeringslys, standard på amerikanske biler.

Kun å kode om styreenheten.

Etterpå kan du bytte ut en av pærene (en er orange og en hvit) slik at begge er like, da får du en hel linje langs lykta i lik farge.

Se nærmere forklaring her:

http://www.bilforumet.no/golf-5/219261-parklys-i-blinklys.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider