Gå til innhold

VW Passat oljelampen lyser

Ranger emnet

Steinar31

Anbefalte innlegg

Jeg trodde ikke jeg hadde noen lekasjer jeg heller, men så viste det seg at det bare lekker når bilen går.. Lekker ikke mye, men kjører jeg en del må jeg etterfylle. Det lekker ikke bare fra en slange som du ikke ser da?

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er hvor langt man kan kjøre før dette blir alvorlig...

Man kjører ikke med lysende oljelampe.

Sjekk oljen. Er det under minimumsmerket så fyller du på olje. Om du ikke skal bytte olje veldig snart bør du bruke riktig olje for TDI bil i.h.t instruksjonsboka (slik som VW spec nr. 506.01 eller 507.00).

Om oljelampa ikke lyser når du starter etter å ha fylt olje kan du kjøre. Ellers må den stå, eller taues, til feilen er rettet.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjører ikke med lysende oljelampe.

Sjekk oljen. Er det under minimumsmerket så fyller du på olje. Om du ikke skal bytte olje veldig snart bør du bruke riktig olje for TDI bil i.h.t instruksjonsboka (slik som VW spec nr. 506.01 eller 507.00).

Om oljelampa ikke lyser når du starter etter å ha fylt olje kan du kjøre. Ellers må den stå, eller taues, til feilen er rettet.

--

Heisann og takk for svaret.

Litt av problemet er at min samboer bruker bilen og står på andre siden av Trondheim... hun var ute og sjekket oljenivået nå og nivået er akkurat der det bør være.

Lampa som lyser sier dette er en indikasjon på "for lavt motorolje nivå"

Er det kun en feilmelding da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med tilleggs info her... min samboer forteller nå før hun skal kjøre hjemmover at hun hadde parkert i en nedoverbakk og at det var etter dette den gule varsellampen lyste de neste 10 minuttene... i instruksjonsboka står det at ved gul varsellampe, skal man peile oljen..hun sier også at lampen lyser ikke mere nå...

Mulig det tok endel tid før bilen oppfattet at oljenivået var i orden da... merkelig, for avansert teknologi dette :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider