Suveren Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Kan noen fortelle meg hva dobbel kløtsj er? Ser den nye A3 skal komme med en versjon med en spesiell girkasse (DSG?) og dobbel kløtsj?? Siter - 1995 Bmw E36 325i coupe X - 1995 VW Golf GTi - Solgt X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt -------------Sev/Bergen-------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 mener du dobbel clutching ell no? er vel at ved nedgiring så klemmer man inn clutchen. setter den i fri. ut med clutch. inn med clutch så inn i ett lavere gir. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drPhibes Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 jeg tviler sterkt på at audi skal komme med usynkroniserte gearkasser, så han mener nok ikke dobbeltclutching... :P http://www.tu.no/samferdsel/article.jhtml?articleID=25204 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 På en dobbel clutch er det to lamellplater i stedet for en som er standard i de fleste biler. Fordelen med dobbel clutch er at den tåler et høyere dreiemoment enn en enkel Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Ifølge Adressa, så er det "2" clutcher. En som virker på 1,3,5 og en på 2,4,(6?). Skal ikke legge ut om hvorfor/hvordan, for det er jeg ikke 100% sikker på.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by drPhibes jeg tviler sterkt på at audi skal komme med usynkroniserte gearkasser, så han mener nok ikke dobbeltclutching... :P http://www.tu.no/samferdsel/article.jhtml?articleID=25204 hehe. hadde ikkno bedre forslag :) Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Er riktig som en annen dude sier her.. det neste giret ligger klart hele tiden pga. 2clutch system.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 audis nye kasse dsg er to manuelle kasser som er koblet sammen via to clutcher som sitter i enden av hver drivlinje.I den ene linjen ligger 1., 3. og 5., i den andre 2., 4., 6. gir. Inn og utkobling av de to drivlinjene skjer via de to clutchene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Hørtes litt tøft ut det her, er Audi først med det eller? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 dsg heter systemet han mener, den har da lagt inn giret men har 2 clutcher :) så giret kommer trinnløst ;) (nesten) du får bedre 0-100 tider med DSG enn du klarer med manuell! her har du en enkel artikkel http://www.dinside.no/php/art.php?id=98647 Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalix Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by benredik mener du dobbel clutching ell no? er vel at ved nedgiring så klemmer man inn clutchen. setter den i fri. ut med clutch. inn med clutch så inn i ett lavere gir. Det er vel ikke det som er "dobbelclutching" Jeg mener å tror det er at man klutcher bilen løst ved feks , stille start, så igjen trykke litt på clutchen mens man holder gass for å få høyere turtall å få bilen til å dra igang bedre... Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by dalix Det er vel ikke det som er "dobbelclutching" Jeg mener å tror det er at man klutcher bilen løst ved feks , stille start, så igjen trykke litt på clutchen mens man holder gass for å få høyere turtall å få bilen til å dra igang bedre... Nei. Clutch inn - Fri gir - Clutch ut - Gir så mye gass som du vil ha - Clutch inn - Setter den i lavere gir - clutch ut Tror jeg ihvertfall, ble brukt på usynkroniserte girkasser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Hersker Hans Hørtes litt tøft ut det her, er Audi først med det eller? Nei, jeg mener at GOLF IV R32 har blitt levert med DSG før Audi TT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by fcuk Nei, jeg mener at GOLF IV R32 har blitt levert med DSG før Audi TT. Bugatti Veyron har 2 clutcher og 7 gir. Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Sist nevnte Bugatti Veyron er noe av det heftigste som er lagd etter min mening :D respekt av 0-300 på 14sek :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg