Gå til innhold

Hjelp...Døra virker ikke!

Ranger emnet

mrprytz

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen. Jeg har nettopp kjøpt meg min første vag og stortrives med den. det er en passat 1,9 tdi, 98 mod og sedan. fører døra har sluttet og virke så må liksom krabbe gjennom bilen...jeg og en kamerat har vert en tur inne i døra for å sjekke mulighetene for litt klarere lyd. det var etter dette at døra sku krangle.

Her er forløpet og hva som skjer.

døra kan åpnes ute og inne, åpnehendelen inne tar litt tidlig, så låser jeg bilen, låser bilen opp, alle sentrallås motorer kjører, fører døra vil ikke opp, lås pinnen står 2mm for høyt opp i låst posisjon.

det som er rart er at jeg hører sentralåsen i døra, og vist døra er låst og jeg åpner den inne i fra så spretter pinnen opp, men det skjer ikke noe mer. Kan det tenkes at wiren til hendelen inne ikke ble satt ordentlig på og dermed strammer noe i låskassa slik at alt "virker" men kassa ikke låser ut som den skal?

glad for alle innspill og ideer. har liksom ikke lyst til å klippe døra heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok at en av vaierne er for stram.

En lettvint løsning er å prøve utenfra.

Trekk håndtaket til deg og bruk et lite flatjern til å

slakke vaieren som dørhandtaket er festet i.

Eller det kan være vaieren på innsiden som er for stram.

(på dørhåndtaket inne i bilen)

Det kan være kinkig å få rett på plass når man tar av dørtrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nettopp hjem og ser ut som en vaskebjørn i trynet...byttet drivknute idag også...til min glede fikk jeg opp døra da...har sett bajonettsaga i slowmo i to dager nå hehe...var som du sa hans...var wire'n til håndtaket inne i bilen som satt for stramt...problemt var jo at døra var lukket og låst...men man får bendt nok til å huke den av...da spratt den lett opp...kjempe glad nå...og litt flau...skal ikke gjøre det en gang til!!! TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider