Gå til innhold

Bytte ut original eksos til effektanlegg.

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut det original eksosanlegget på min golf 2 og skal da ha et eksos anlegg med mindre motstand i, men ikke for lite. Planen er da å kjøpe et som er tilpasset motor og bil og kanskje bytte ut bakre lyddemper til ein slik ein:

400.jpg

Er det noen som har prøvd dette før? Tenker meg et direkte grenrør fra manifolden til en bakre lyddemper uten en midtre lyddemper. Har noen erfaring med dette? Blir det et helvetes baluba støy? Er ute etter en dypere og grommere lyd, men ikke noe som kan høres en 3-4 km unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha midtre lyddemper, hvis ikke blir det bare harry.

Behold kat også, så slipper du helvetet med EU-godkjenning osv.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover deg hår i magan om du dropper midtre lyddemper :D

Han jeg kjøpte golfen min av monterte effektanlegg like før jeg kjøpte den.. det fulgte med 2" rør som jeg kunne bytte med lyddemper'n, men ble fra rådet om å gjøre det.. Har nesten komplett effektanlegg nå og det bråker grasat jævlig :cool:

måtte ty til lydmatter fra biltema :rolleyes:

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G.T.I

Jeg lover deg hår i magan om du dropper midtre lyddemper :D

Han jeg kjøpte golfen min av monterte effektanlegg like før jeg kjøpte den.. det fulgte med 2" rør som jeg kunne bytte med lyddemper'n, men ble fra rådet om å gjøre det.. Har nesten komplett effektanlegg nå og det bråker grasat jævlig :cool:

måtte ty til lydmatter fra biltema :rolleyes:

Har effektanlegg fra autospar:) det effektrør settet..

Det har jeg kjørt med enb god stund.. nå skal bilen eu godkjennes, så da setter jeg på midtre lyd demper og denne kommer jeg til å beholde:) det er tøft med mye bråk:) men kjørekomforten synker litt:))

hehe..

EDIT: Synes ikke du bør sette på noe JAPSE potte på golfen din:)

Ville heller gått for en Supersprint 110 mm enkel rør da:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har effektanlegg hele veien utenom innsuget. Det er bare teit.

Fordi:

1. Det bråker altfor mye til å være en 4 trinnsgirkasse (spesielt på motorveien)

2. Hører du golfen min komme rundt hjørnet, så tror du alldeles ikke det er denna 1600 golfen som kommer.

hehe

Kjøp deg et effektanlegg som har lyddemperene, og nytt innsug, for er på utkikk etter flere hk så må alt byttes. Dersom det kun er lyd så trengs bare bakerste potte byttes.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvfølgelih alltid ute etter mer ytelse, men hovedsaklig en litt mer sportslig lyd. Hva er det vanligvis som følger med i de effektanleggspakkene? F.eks supersprint, bosal, simonis sport systemer osv..? Er litt enig i det med den japse potta, kunne ikke tenkt meg å kjørt rundt med den, men en kveld på stripa med en slik potte på golf kunne vært artig å prøvd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

har effektanlegg hele veien utenom innsuget. Det er bare teit.

Fordi:

1. Det bråker altfor mye til å være en 4 trinnsgirkasse (spesielt på motorveien)

2. Hører du golfen min komme rundt hjørnet, så tror du alldeles ikke det er denna 1600 golfen som kommer.

hehe

Kjøp deg et effektanlegg som har lyddemperene, og nytt innsug, for er på utkikk etter flere hk så må alt byttes. Dersom det kun er lyd så trengs bare bakerste potte byttes.

hvorfor bytte innsug??

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider