Gå til innhold

Tips for glødeplugger, stag og vann, 2000TDI

Ranger emnet

goodman08

Anbefalte innlegg

Har kikka litt etter verkstedhåndbok til passat 2000TDI, 115HK pumpedyse, med så langt så har jeg kun kommet over bok som har dkeket modeller fra Des 2000 ->. Nå vet jeg jo ikke om hva som ev. er endret på modeller før og etter Des 2000, men men.

Trenger noen små tips:

1. Er det noen som vet hvor glødesikringen sitter og hvordan den er tilgjengelig, ampere-størrelse?

Har spurt hos Møller, men der er det jammen ikke mye hjelp å få nei

2. Staget, forstilling, høyre øvre, bakre (sitter ved "styrekula"), virker som dette har en del slakke. Kan ikke kjenne spesiell slakk når jeg røsker hjulet ut og inn, men kjenner det når jeg beveger hjulet frem og tilbake i X-retningen (lengderetningen). Hvorfor kan jeg ikke kjenne noe spesielt vha bruk av et spett under kula/leddet eller når jeg røsker hjulet (på samme måte som å kjenne slakk i hjullager)? Er dette en typisk slitedel? Er det vanskelig å skifte? Ser den kun er festet med 1 gjjennomgående bolt oppe ved fjæra og en ved styreleddet. Går det an å få ut bolten uten å ta av fjæra?

3. Motorvarmer-element; Har kikka litt på manualen som DEFA har lagt ut for denne bilen, ser greit ut i utgangspunktet. Det jeg stusser litt på er at de "snitter" i slangen. Er dette en slange for olje eller for vann (olje eller vannvarmer)? Den er jo så tynn!!! Har jo montert på et par andre biler, men der har slangen vært betydelig tykkere. Er det en dobbel slange så det er derfor den skal "kuttes" i før kapping?

Noen som har montert slangevarmer-element i denne type bil?

Alle tips mottas med takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider