Gå til innhold

Motorstyring Turboladet BMW M50 motor

Ranger emnet


X-istenZZ

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver å bygger motor for tiden til bilen min en E36 som skal bli et baneobjekt.

Skal inn en Turboladet M50 motor fra 5-Serie (antar at alt er likt som M50 motoren som kommer org i E36 så ogsi)

Spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaring med dette?

Hva fungerer å hva fungerer ikke?

Noen som har forslag til motorstyring jeg burde kjøre med å dyser?

Forsterker bunndelen i første omgang, Toppakning som tåler litt overladning, å litt modifikasjoner på toppen rett å slett for å se om

dette holder. Vil helst fjerne det meste i bilen for å lette vekt så er derfor jeg kommer til å kjøre med sprut istedet for å chip modde styreenhet.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

 

Mvh Mats St

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg har akkurat gjort dette.. Så litt kan jeg kanskje hjelpe deg.

 

-M50 motor fra 5-Serie. Mener at bunnpannen må byttes til den som sitter i e36'en.

 

Kan sikkert kjøre med 325 dyser og btr (Justerbar bensintrykk regulator) eller kanskje m3 dyser.

 

Man kan få tak i plug and play til disse motorene når det gjelder datasprut. Husker ikke hvilke, Men man får som bruker de orginale følerene..

 

Ellers er jo megasquirt et bra sprut til en billig penge.

 

Sjekk ut bimmers.no. der er den mange som har gjort dette..

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt, jeg hadde nok faktisk gått for megasquirt. Er litt arbeid men koster ikke så mye, evt kjøpt brukt sprut.

 

Kan nok hende at det letteste hadde vært å fått tak i en m106 motor, ferdig med turbo orginalt. Tåler endel også de motorene. Har 2 venner med disse motorene, fungerer bra. En har vi ikke startet ennå fordi det har blitt byttet turbo og kam og litt slik, står i en e32. Mens den andre motoren fungerer fint i en e28...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar!

Lest en god del på bimmers.no å sett at de fleste foretrekker sprut. Tenkte om jeg skulle se om jeg får nedi motoren med 5 serie panne på å heller flytte motoren litt opp å bakover for å få tyngden mer på midten.. mye på bilen som skal endres uansett pga større rattutslag, mellomaksling osv uansett..

Så jobb blir det uansett!! Hehe

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil på det sterkeste og jeg er langt i fra den eneste som vil anbefale deg vipec-sprutet.. det er flere m50 som går med dette sprutet og folk har bare positivt å si om det, se på bimmers.;)

 

Det har også muligheten til å "låse" sprutet f.eks

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår