bippen Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 er det noen som har blitt stoppet i kontroll når de har hatt skilleveggen flyttet bakover? noen som vet hva som skjer da? ble stoppet her om dagen å det eneste de sa var at saken ble sendt over til tollvesenet, så lurer litt på hva som skjer nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) må vel betale avgifter som en personbil da + bot Endret Oktober 19, 2009 av Elgen- Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Gled deg.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hva slags bil var dette? Og årsmodell? Er vel noen fradrag hvis bilen begynner å bli noen år, men er det en ganske ny bil kan nok dette bli dyrt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bippen Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 04 touran. hørte at man måtte betale differansen mellom varebil og personbil fra den var ny. stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 fr nok uansett en bot med på kjøpet pga at du ar flyttet veggen sånn at den ikke er kvalifisert som varebail lengere.. si gjerne ifra når du får bode slik at vi får hørt.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Bot blir det nok uansett. Men hvis det er samme ordninga som ved ombygging fra vare- til personbil, er det vel 10% fradrag i gebyr pr.år bilen har vært i norge, altså gratis etter 10 år. Om dette gjelder i et slikt tilfelle, aner jeg ikke. Oppdater gjerne når du får vite mer ja, tror det er mange som lurer på dette. Jeg har vurdert å flytte veggen i nye firmabilen, men det spørs om jeg tør gitt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jacooobs'n Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 jeg fikk varsel om det der i posten forrige dagen. Det blir beregnet avgifter som om bilen er NY + evt bot Siter The Ultimate Driving Machine! 730d - rolling on twentytwo's Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 jeg fikk varsel om det der i posten forrige dagen.Det blir beregnet avgifter som om bilen er NY + evt bot Faen meg sjukt... det er diskriminering av folk med lange bein, spør du meg. Bare fordi staten har bestemt at det skal være plass til ei stor kasse baki, så må vi sitte med beina godt planta inni dashbordet for å kjøre lovlig! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/bileksperter/jensen/article1302444.ece Sett på den der? Tror målene må være Lengde 140cm bredde 90cm og høyde skal være 105 cm på kassen som skal være plass til.... Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Hvis en jukser med reglene så er det helt greit at en får bot. Hvis en ikke vil ha skilleveggen eller ikke takler måten systemet er så får man gjøre som de fleste av oss. Kjøp bil med hvite skilter... Personlig så synes jeg det er bra at det er kontroll. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Ja jeg åsså, det er tross alt ett "avgiftslette" på 80% med grønne skilter... Men igjen, det kan bli dårlig komfort.. Men det er prisen å betale for å ha fin :cab billig ^^ Hehehe Hvis ikke så er det bare fram med :biker Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Det handler ikke heller alltid om å ha en fin og billig bil da, hvis man jobber som håndverker(som jeg gjør), MÅ man kjøre bil med grønne skilt, da det er det arbeidsgiver kjøper, og det er også det som er mest praktisk totalt sett. Når det er sagt, er beinplassen mye bedre i caddyen jeg har nå, enn den var i peugeot experten jeg hadde før... Må sitte litt rett i ryggen men det får gå. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Det går ann å ta ut seter i en bil med hvite skilter :P Men det er billigere for bedrifter å kjøpe grønne. Men ja jeg er litt enig. Det er jo veldig begrenset til alle som er under 1.80 :P Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddysdi Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Feil skillevegg kan utløse sjokkavgift Tollvesenet med klappjakt på varebiler Står om dette her her :rules: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg