Gå til innhold

Vurderer å bytte motor i vår Yaris

Ranger emnet

mazdak

Anbefalte innlegg

Hei,

Pga et bra tilbud på en 2004 modell motor vurderer jeg å bytte motoren som står på vår slitne Yaris. Jeg søker derfor noen kyndige som kanskje vil på påta seg arbeidet i å bytte motor, da jeg mangler en del verktøy og kunnskap til å gjøre dette. :)

Bilen er altså en 2000 modell Yaris Verso med 86hk originalt. Motoren som skal i er altså en 2004 modell med 90hk. Noen som vet om motoren i det hele tatt passer? Og hva skjer med motornummeret? Hvis jeg ikke husker helt feil står vel motornummeret i vognkortet?

Håper på sjapp respons.. :) Dere som er villige til å påta dere arbeidet må bo i Oslo/Akershus området. Send gjerne en PM, eller skriv her for prisen dere kommer til å ta.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt store deler av livet og bortimot 300 000 kroner på å bekjempe denne Yaris og alt den fører med seg, så jeg kan ikke se noen som helst grunn til at du skal tilføre en slik en ytterligere hestekrefter...

Spøk tilside så er det ikke bare bare å bytte motor i moderne biler med stor grad av integrert elektronikk. Selv om det selvsagt er mulig. Men i en bil man har planer om å selge videre en gang i framtiden så kan en slik ombygging redusere verdien på bilen. Selv om 20 000 kroner fra eller til kanskje ikke spiller så stor rolle...

Videre så spørs det vel om Statens vegvesen tar bølgen etter motorbytte til annen type. Selv om fire hester i seg selv ikke er rare effektøkningen.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere har missforstått litt!

Jeg skal ikke bytte motoren pga hestekrefter og effektökning! Da hadde jeg nok gått for en 1,8 corolla, 1,5 T-Sport eller lignende...

Jeg skal bytte motoren fordi motoren ikke er like frisk som den pleide väre! Bilen har gått et stykke nå, og motoren har ikke blitt kjört särlig pent. Og på toppen av det hele har jeg jo fått en KJEMPETILBUD på en 2004 modell motor som har gått utrolig lite! :)

Det skal i fölge selgeren av motoren väre Plug'n Play, da ledningsnett osv fra min egen bil skal passe over (man vet jo såklart aldri da, men..). Så det er derfor jeg vil bytte motor! :) Pga veldig bra tilbud og en motor som nesten er ny.

Ingen av dere som vil ta på dere jobben for en liten sum da? :)

Endret av mazdak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at dette ikke er plug and play. De 2 motorene bruker garantert 2 forskjellige versjoner av software for motorstyring and interaksjon med resten av bilen. Dette er ikke noe som bør gjøres av noen som ikke har meget god greie på Toyota sine systemer og har tilgang på spesialverktøyet fra Toyota som dette garantert vil kreves for å utføre jobben. Mitt tips er å reise innom et Toyota verksted å forhøre deg hva de skal ha for jobben...

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider