Gå til innhold

Chip i golf 3, 1.8 GL

Ranger emnet

sindre2104

Anbefalte innlegg

Skal nå prøve meg på en litta chip i bilen min..

Har kjøpt en chip som det sies skal gi 114 hk, og en del nM ekstra:D Er sterkt tvilsom til det, men den kosta meg 900, så må bare få prøvd det ut..

Spørsmålet er da hvor jeg finner styreenheten i Golf 3? Selgeren sa den var under frontruta liksom, under den vindusviskerne er festa, helt bak i dashen, på førerside.. Stemmer det?

Noen som kan si meg akkurat hvordan jeg kommer til?:D

og ja, jeg har antistatiske greier:D

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tanken full av 95 oktan nå, men vil prøve chipen i morgen, kan jeg få blandet det om til 98 med noe blygreier?? Oktanbooster?

Du skal ikke ha bly på tanken, da risikerer du å ødelegge katalysatoren.

Du kan fylle litt E85 eller gradvis etterfylle 98oktan.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ta vekk viskerene. Skru ut de plastskruene som holder plastplata på passasjersiden, ta vekk plata, og midt under ruta er styreenheten

okej..Skal prøve det..

Noen som vet om jeg må lodde den inn?

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....hørtes spes ut men er vel verdt ett forsøk ;D har du uflaks på noen måte så har jeg en hjerne liggende ;D

Hey du.. nå tror jeg at jeg har hatt uflaks.. Den chipen som satt i fra før var sinnsykt vanskelig å få ut.. Det endte meg at jeg knuste hele greia:P vet ikke hvor mye av de "pinsene" jeg må få ut egentlig jeg...

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står orginalchipen i en plastsokkel eller er den lodda direkte i printkortet? Dette er ikke noe for store, uvørne mannehender igrunn. Små feminine pikehender er bedre egnet til sånn finmotorikk. Siden du neppe har ei IC-klype bruker du en liten flatskrutrekker etc og jukker chipen gradvis løs fra hver kortside. Knekte pinner lirker du ut med en pinsett eller ei spiss nebbtang. Trimchipen legger du pent oppå og trykker den med to tomler forsiktig, men bestemt ned helt til det butter.

Har du forresten koblet ECU fra bilen? Fint å sitte ved et kjøkkenbord med godt lys og uten statiske stuetepper eller bilseter. Hvis du må frem med loddebolten anbefaler jeg deg heller at du finner en som modder PS/Xbox eller ditt lokale radio-tv verksted.

Har ikke bilde, men skjønner du ikke denne tegninga bør du heller la fagfolk gjøre det for deg. :thumb

203_ic.gif

PS! Husk å ta på deg de "antistatiske greiene" dine. :D Mvh serviceelektroniker med fordypning i kontor- og datasystemer.

Endret av Skody

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står orginalchipen i en plastsokkel eller er den lodda direkte i printkortet? Dette er ikke noe for store, uvørne mannehender igrunn. Små feminine pikehender er bedre egnet til sånn finmotorikk. Siden du neppe har ei IC-klype bruker du en liten flatskrutrekker etc og jukker chipen gradvis løs fra hver kortside. Knekte pinner lirker du ut med en pinsett eller ei spiss nebbtang. Trimchipen legger du pent oppå og trykker den med to tomler forsiktig, men bestemt ned helt til det butter.

Har du forresten koblet ECU fra bilen? Fint å sitte ved et kjøkkenbord med godt lys og uten statiske stuetepper eller bilseter. Hvis du må frem med loddebolten anbefaler jeg deg heller at du finner en som modder PS/Xbox eller ditt lokale radio-tv verksted.

Har ikke bilde, men skjønner du ikke denne tegninga bør du heller la fagfolk gjøre det for deg. :thumb

203_ic.gif

PS! Husk å ta på deg de "antistatiske greiene" dine. :D Mvh serviceelektroniker med fordypning i kontor- og datasystemer.

Hei. Ja jeg har tatt den ut av bilen, gidder ikke å sitte oppi motorrommet å jobbe;)

Tror den gamle var loddet fast, skal se om jeg kan få laget noen hull gjennom loddehullene, selvom det er litt tinn der.. Varme opp en liten nål eller noe bør funke.

Bildet samsvarer ikke min IC. Jeg har ikkenoe "top of the board", chipen står langsetter på brettet slik jeg kan se det. Hvertfall utifra det jeg tolker som opp..

Også står det ingen tall, da ville det vært enkelt..

(X) Audi A4 Avant, 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider