Gå til innhold

Chip i golf 3, 1.8 GL

Ranger emnet

sindre2104

Anbefalte innlegg

funnet ut noe? :)

ja, den virker sprekere, men tanken er ikke 100% 98 oktan ennå, må kjøre ut det jeg har av 95 oppi før jeg tørr å kjøre på litt;) Har hatt halvparten av 95 og halvparten 98.. Blir bedre til uka da jeg får fylt på mer 98 etter å ha kjørt ut litt.. Gleder meg.

Men jeg føler alikevel at det er mer futt i bilen.. får se:D kosta meg 900 så det var verdt å prøve den. Fucka opp den gamle chipen til tusen! Måtte rive av "pinsene". Var heller ikke særlig lett å lodde inn den nye chipen med en helt vanlig loddebolt heller. Den er ganske tykk i forhold kan man si. Knøtete..;)

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Små feminine pikehender er bedre egnet til sånn finmotorikk...Mvh serviceelektroniker med fordypning i kontor- og datasystemer.

Så det du sier Skody, er at du har små, feminine pikehender? :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JChE: Nei, nevene mine foretrekker 50kvadrat fremfor <0,5kvadrat kabel.

Sindre: Bra du fikk den i, glemte å si til deg at du skulle burde ha anskaffet en sokkel som du lodder inn istedetfor selve chipen. For da er det lettvint å bytte om senere f.eks ved salg eller mistanke om feil i chipen. Men siden du knuste den gamle blir det vel ingen neste gang. :)

Jeg tenkte ikke over det der med top of board. Dårlig forklart av han jeg knabbet tegningen av. ;) Men det jeg skulle frem til er at alle ICer skal ha en eller annen form for hakk eller merke i den enden hvor pin #1 er. Hvordan fant du ut hvilken veg chipen skulle stå? :)

PS! For å fjerne tinn bruker du loddelisse eller en tinnsuger. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjøpte du chip'n ?

Hei.. jeg fant den på finn.no;) privatperson

fått testet ut noe mer av hvordan bilen går? =)

ja, joda.. forbruket er under måling, draget i bilen er i hvertfall merkbart i 1. og 2. gir... bilen drar også bedre på lavt turtall og lite gass:D

og hvor mye økte forbruket?

umulig å si, har ikke kjørt noen dyno ennå:P hadde vært interessert...

JChE: Jeg tenkte ikke over det der med top of board. Dårlig forklart av han jeg knabbet tegningen av. ;) Men det jeg skulle frem til er at alle ICer skal ha en eller annen form for hakk eller merke i den enden hvor pin #1 er. Hvordan fant du ut hvilken veg chipen skulle stå? :)

PS! For å fjerne tinn bruker du loddelisse eller en tinnsuger. :thumb

Jeg fant et hakk på den som jeg så på tegninga;) da skjønte jeg hvilken vei den skulle stå vettu:D det var et hakk på chipen, og ett merke på brettet:D

Trengte heller ikke fjerne noe tinn..

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider