maegnos Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hei. Var hos en Møller forhandler idag å kjøpte xenon kit til min Golf V 06mod. Kjenner en som jobber der, som sku montere disse for meg i nærlys, men han sa det ikke gikk pga det manglet en kontakt ellerno. Er det noen andre som har fått montert xenon kit på nærlys? Er det evt noen som har ettermontert nye lykter, med xenon ? :diespam: Siter 2006 VW Golf Sportline 1,9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Hei.Var hos en Møller forhandler idag å kjøpte xenon kit til min Golf V 06mod. Kjenner en som jobber der, som sku montere disse for meg i nærlys, men han sa det ikke gikk pga det manglet en kontakt ellerno. Er det noen andre som har fått montert xenon kit på nærlys? Er det evt noen som har ettermontert nye lykter, med xenon ? :diespam: Xenonkit er kjent for å gi en del problemer med styreenheter i bilen. Husk å isolere ballasteren godt. Dersom du mangler en kontakt har du kjøpt et kit som enten ikke har riktig kontakt mot bilen, da skal du også være sikker på at de mangler riktig motstand til å fungere opp i mot can bus'en i bilen din. Du vil derfor få feilmelding på lysa dine. Kan også være du kun trenger en overgang, rart dersom dette ikke lå i eska. Fraråder deg å kjøpe billige xenon kit og bruke på en dyr, ny bil. Det gjør ofte mer skade enn glede. Orginale xenon lykter, eller komplett ombyggingkit med ledningsnett, lamper, innmat osv koster i dag på nettet fra Statene 2049$ pluss frakt og 25%mva nært 15.000NOK. I tillegg må man montere det som ikke er gratis for alle. http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1051 Hos møller koster nok delene opp i mot det dobbelte. Listepris på nybil er kun 13 tusen kroner, altså burde alle som kjøpte ny bil valgt dette, da det absolutt er verdt det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maegnos Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Xenonkit er kjent for å gi en del problemer med styreenheter i bilen. Husk å isolere ballasteren godt. Dersom du mangler en kontakt har du kjøpt et kit som enten ikke har riktig kontakt mot bilen, da skal du også være sikker på at de mangler riktig motstand til å fungere opp i mot can bus'en i bilen din. Du vil derfor få feilmelding på lysa dine. Kan også være du kun trenger en overgang, rart dersom dette ikke lå i eska. Fraråder deg å kjøpe billige xenon kit og bruke på en dyr, ny bil. Det gjør ofte mer skade enn glede. Orginale xenon lykter, eller komplett ombyggingkit med ledningsnett, lamper, innmat osv koster i dag på nettet fra Statene 2049$ pluss frakt og 25%mva nært 15.000NOK. I tillegg må man montere det som ikke er gratis for alle. http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1051 Hos møller koster nok delene opp i mot det dobbelte. Listepris på nybil er kun 13 tusen kroner, altså burde alle som kjøpte ny bil valgt dette, da det absolutt er verdt det! Okei. Nei jeg kjøpte et xenon kit hos Møller i Alta. Og en mekaniker der sku montere det på ettermiddagstid, og så ringte han å sa at det ikke var mulig å montere xenonkit på denne bilens nærlys. Så fikk montert det på fjernlys istedefår. Om jeg kjøper nye lykter, med linse, vil jeg kunne montere da, eller er det kontakter i bilen som gjør til at det ikke går å montere? Har sett flere like biler med xenonkit på, så er jo rart det ikke går å montere på akkurat mindamndamn Har du xenon på din, orginalt eller ettermontert? Evt no bilder? Siter 2006 VW Golf Sportline 1,9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Da har du enkelt og greit fått feil kit ja. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenti_ Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Nå er jeg ingen reser på dette, men det skal da fint gå å montere en xenon-kit på Golf V. Det eneste en bør passe på er at holderen til nærlysene byttes til slike som har gjennomføring til kablene. Fikk selv montert xenon i mine langlys av en kompis, som forøvrig også jobber på Møller, og ifølge ham så var det ikke noe problem med xenon i nærlys mtp ledningsnettet. Sikker på at han fra Møller ikke bare stanget på pærefestet? ;) Siter >Min tralle< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Jeg monterte xenonkit på min Golf 5 og den var nå overhode ikke noe problem. Du må nok å kjøpt feil kit for du skal ha H7 kit i så fall. Dette burde vel strengt tatt de som solgte deg kitet visst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenti_ Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Bare for å gi det svaret på hva som er grunnen til at han på Møller ikke klarte å montere de på bilen din. Han manglet disse for å få festet pærene: VW-sokkel. Siter >Min tralle< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg