Hole Skrevet November 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Da var helga over og deler byttet. Fikk skiftet ytre drivledd på venstre side og byttet dempere og satt på nye senkefjører med senke skål forann. Så nå er det 40/30 senk på Sachs gass-dempere, og det kjennes bra ut foreløpig. Har ikke testa så mye enda men det blei mye bedre enn totalt føkka orginal dempere. Byttet ikke bærearmene da foringene der fortsatt var ok, tenker det blir bytte til sommeren. Lager fortsatt litt raklelyd fremme på venstre side, kan det være indre ledd som er gåent eller har jeg skrudd for hardt til det ytre leddet? Litt bilder etter demperskifte og bilvask: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 (endret) Hadde du hatt bry til å poste linken til fjærene og demperne du kjøpte? Kjøpte meg Golf VR6 selv i sommer som er for lav (den subber med mer enn 3 personer i bilen...) Var det mye jobb å skifte? Har aldri skiftet dempere/fjærer før. Vurderer egentlig å senke 30/30. Er det noen fordeler ved å senke 40/30? Endret November 4, 2009 av Kivlos Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Kjøpte på NBS, her har du link til dempere: ASP=6460553[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=1993[O]amp;Varegruppe=0121"]Forann ASP=6460553[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=1993[O]amp;Varegruppe=0121"]Bak ASP=6460553[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=1993[O]amp;Varegruppe=0329"]Senkesett Du bør bytte fjærbeinslager i samme rennet. Koster ikke så mye. Jeg kjøpte senkeskåler fra Garviks Autospar forann som senker 10 mm til, men de passer ikke helt bra. Fjæra har litt for stor åpning på toppen slik at den ligger å slår på skåla når jeg treffer hull i veien. Disse må jeg bytte til noen som passer. Er vel ikke noen spesiell fordel med 40/30 senk annet at det ser bedre ut, siden Golfene er litt høyere fremme. Tror nok jeg heller ville gått for 50/30 senkefjærer da jeg ikke er helt fornøyd med resultatet. Er ganske greit å skifte selv, har ikke gjort det før jeg heller men fikk hjelp av en kompis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Bestilt litt mere deler: Bumpstopp og mansjetter til dempere forann, noen stag i forstilling, nye bremseskiver forann, nye senkeskåler (bestilte feil dim. sist) og nytt indre drivledd. Håper å få byttet dette i løpet av neste uke. Hvis ikke raklingen fremme gir seg når jeg bytter indre drivledd er det nok diff/girkasse som lager lyd. Noen som vet hva girkasse til VR6 ligger på ca.? Tenker da overhalt kasse fra NBS eller no sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Da var skiver byttet fremme. Etter jeg byttet dempere og fjærer syns jeg det så ut som om jeg hadde fått litt negativ camber, løsnet på demberfeste nede og der er litt slark i skruefestene når de er løse. Vinklet de helt inn før jeg skrudde til og det blei mye bedre. Nå har jeg plutselig fått litt negativ camber, så endel bedre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Da var demper/fjør problemene endelig løst, etter mye mailer og telefoner til NBS har jeg endelig fått byttet inn demperen forann og senkesettet jeg kjøpte. Det dreiv å bunnet ved normal kjøring, ett eller annet tull var det. La penger i mellom og kjøpte Weitec Hicon GT coilovers istedenfor, så nå får jeg håpe det funker bedre. Får senka litt mer også :) Ellers har jeg fått sorte speildeksel på, sota sideblinkers og sota blind-deksel forann. Skal også ha sota blinkers forann og Golf 4 look hovedlykter med svart bakgrunn. Har kjøpt ny emblemfri grill som skal lakkes og settes på seinere. Tenkte jeg skulle få tatt noen nye bilder når coiloversa er på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Fikk tatt noen nye bilder i dag etter vask og hjulskifte. Mulig jeg må slippe den litt lenger ned bak men det er tom bensintank, så jeg får fylle opp og se hvordan det blir. Skal få lakket nye emblemfrie grillen snart, og så blir det bestilt sota blinkers og Golf 4 look lykter med svart bakgrunn. Tror det blir nice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Fin bil. Litt mer senk bak og noen gromme felger så blir det bra Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Najs:D Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Har fått på sota blinkers forann, nye hovedlykter og sota baklykter. Hatt på igjen lastebøyler, det blei fett. Eller ikke. Senka litt til bak siden forrige bilder. Venter bare på at nabon skal få ut fingeren med den emblemfrie grillen min. Han skal få den lakket, men det tar tid for svarte svingende. Litt bilder: Mangler felger og eksos, etter det blir jeg kanskje fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juni 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Ble jævla najs :D Hva har du behandlet plastikken rundt med? var jo så fin å sort :D Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Ble jævla najs :D Hva har du behandlet plastikken rundt med? var jo så fin å sort :D Klint på med "Armor All", gikk over ett par ganger ekstra med svampen for å få det jevnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Naboen kom på døra med noe hyggelig i hånda, den nylakka grillen jeg har venta på i evigheter. Syns fronten blei jævla fin nå: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FR33DY Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Utrolig fin 3'er du har, må si jeg misunner deg :D Er ikke noen stor fan av svarte frontlykter på mk3, men her passet det jo bare perfekt! GJ :thumb Siter ____________DRIZZLE CREW____________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Utrolig fin 3'er du har, må si jeg misunner deg :DEr ikke noen stor fan av svarte frontlykter på mk3, men her passet det jo bare perfekt! GJ :thumb Takk for det. Er enig ang svarte lykter, men synes disse ser veldig bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg