Gå til innhold

Trenger hjelp med 2 problemer på min 740 GL 87 mod

Ranger emnet

toffers

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Trenger som tittelen sier hjelp med noen små problemer på min Volvo 740GL 87 mod B230K motor. (200 000km)

Først av alt har jeg problemer med den når den er kald. Den starter fint å går fint på tomgang med en gang, men plutselig etter å ha kjørt litt - 2-3 km, å jeg stopper så stopper åsså motoren, den dauer bare helt av. Eller den går seg ned på veldig veldig lavt turtall, sånn at den såvidt putrer å går. Veldig irriterende. Skjer ikke alltid, men av og til. (Kan feilen være noe me en temperaturgiver ? )

Det andre problemet er att av og til så vil den små fuske litt. Er sånn små "hakking", kan beskrivest som om det var en automatbil, å jeg trår gassen helt inn, holder den igjen litt før gassdraget begynner. er ikke alltid den gasser når jeg trår på gassen, tar 1 sekund kanskje. Skjer som oftest når den er kald, men kan plutselig komme når jeg har kjørt milevis åsså.

Noen som kan hjelpe meg med disse problema ?

På Forhånd takk.

Toffers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke skrudd noe serlig på bilmotorer, men kan det være forgasser og clutch som trenger litt pleie (?), ta andre sine råd før mine ;) hehe...

første bilen min(740 GL 86mod), var sånn at jeg kun fikk 2-3 tusen omdreining på den og en kompis som har skrudd mye volvo sa at det var en del i forgasseren som måtte byttes...

men som sagt, jeg er ingen expert på bilmotor ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje menge her på forumet som kan med K motoren, for det er en dårlig forgsser motor volvo lagde en gang, du fikk kjøpe ett repp kitt til dei, med ny forgasser, weber, men det enkleste er og dra på ett huggeri og finne deg en forgasser med insug og gass wiren, da odrner sikkert problemet seg, :) og du bytter og membranen å heller på ny olje på fordgasseren.. :)

eller bare klaske på med en b230ft.. :) med chip og meir laddetrykk. koster litt meir da.

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider