Gå til innhold

Valg av sub og forsterker til Galant

Ranger emnet

OzzCuZ

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en brukt Mitsubishi Galant 95 sedan. Jeg er ute etter å oppgradere lyden i denne før jeg for lappen. :)

Med på kjøpet fikk jeg spiller, en Sony CDX-GT410U, og to høytalere, 6x9 Rockford Fosgate Power T1693c 110 watt rms, ferdig installert. Fikk anbefalt å ha en 4-kanals forsterker og sub bak, og to 4” høytalere fremme. Men har svært lite peiling på bilstereo. Jeg lurer på hva som passer til det jeg har fra før av.

Bagasjerommet i bilen er stort. Verktøykassen er stor nokk til å romme forsterkeren, og jeg ser for meg å ha den der med pleksiglass over. Suben skal bygges slik at den kan tas ut vist jeg trenger bagasjerommet til diverse anledninger uten å måtte fjerne alt (ikke ofte).

Jeg er ute etter god lyd, ikke bare god bass (men den skal alikevell være der :D ). Hører en del på trance/techno sjangeren.

Håper å få noen anbefalinger hva forsterker, sub og to 4” høytalere jeg kan kjøpe som passer til det jeg allerede har. :)

Budsjettet ligger på rundt drøyt 5000 foreløbig. ;)

Mvh OzzCuZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men det du har fra før er ubrukelig, så du burde starte helt fra bunn av hvis du vil ha go lyd...

Prøv å få solgt den sony spilleren, og de 6x9 høyttalerene.

Så kjøper du en alpine eller pioneer spiller, så har du et mye bedre utgangspunkt.

Det neste da, bør være et komponentsett til å ha FORAN i dørene.

Så trenger du forsterker til fronthøyttalerene. Når dette er på plass, så kan du begynne å tenke på sub, og forsterker til suben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden du har en 7G Galant, vil jeg STERKT anbefale deg å lydisolere den, den originale lydisoleringa er ikke mye å skryte av... Da blir det mer godlyd til personene inni bilen, og mindre bråk og skrangling for de utenfor :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider