Gå til innhold

Opel Omega 2.0l

Ranger emnet

comodin

Anbefalte innlegg

Etter min erfaring så er omega b en stor, billig og fin bil.

Får veldig mye bil for pengene, eneste minuset er at veldig mye automat utgaver og rust på mange. men vis du ser litt godt etter så finner du nok en som er ganske fri for rust til en god penge.

Skal du ha ungdoms bil er det bare og slenge på sportsgrill og lyktesenkere så ser den knall ut!

Ellers er det en stor og sikker bil med mye plass, bruker relativt lite med drivstoff og går ganske bra, delene er generelt billigt til opel og det fås taki mye brukt deler også.

Blir nok ikke misfornøyd når du ser mye bil du får for prisen ;) så samt den er i god stand generelt.

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..

Fant ut når jeg ringte på den så var det en B. Så det er greit. vi skal hen og se på den... så får se. den har under 200 000 km så det er derfor jeg vurdere den... så får vi se etter rust. men er det andre ting. det er 1994 som jeg har sagt. bakhjulsdrift, manuell gir, 16v.

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert og sett på bilen, og det var ikke verst. Hu skulle ha 23 000 for ann. han har gått 197 000 km. det som var med den var at hun hadde skifta ut toppen for ikke så lenge siden, og ho mente at bilen var fylt på olje i sommeren en eller annen gang. men når vi sjekket så var det nesten ingen ting. kan det ha noe med det og gjøre med at den bruker kanskje litt mye olje, i forhold til det som er normalt.

Så var det en ting til. og det var Frontruten. den var såpass sprekt opp at det er mistanke om at den ikke kunne gå gjennom EU. Mener han var 5-6 cm eller noe i den duren.

Det siste var at det var en ganske lang ripe bak. ikke noe dype greier men den gikk fra døren på front siden til hjulbuen.

Ellers var det ganske lite bunndrag. dette kan jo være at den er damekjørt... eller at den nye toppen rett og slett ikke er ordentlig inkjørt?

Lite Rust. Lite KM. Lite feil. Vet ikke helt... Hva syns dere?

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vert og sett på bilen, og det var ikke verst. Hu skulle ha 23 000 for ann. han har gått 197 000 km. det som var med den var at hun hadde skifta ut toppen for ikke så lenge siden, og ho mente at bilen var fylt på olje i sommeren en eller annen gang. men når vi sjekket så var det nesten ingen ting. kan det ha noe med det og gjøre med at den bruker kanskje litt mye olje, i forhold til det som er normalt.

Så var det en ting til. og det var Frontruten. den var såpass sprekt opp at det er mistanke om at den ikke kunne gå gjennom EU. Mener han var 5-6 cm eller noe i den duren.

Det siste var at det var en ganske lang ripe bak. ikke noe dype greier men den gikk fra døren på front siden til hjulbuen.

Ellers var det ganske lite bunndrag. dette kan jo være at den er damekjørt... eller at den nye toppen rett og slett ikke er ordentlig inkjørt?

Lite Rust. Lite KM. Lite feil. Vet ikke helt... Hva syns dere?

Min bruker også litt olje, men er spørs om den bruker mye eller hun har vært litt slakk med og skjekke etter.

det her var en 2liter 16v? vertfall min er også litt slakk i fra bunnen av men sparker i fra når får opp litt turtall. så vis den er damekjørt i tilegg kan det jo være noe der?

Det blir jo en del ekstra utgifter her med tanke på ripe/frontrute osv, + at den bruker olje? :shake

Jeg ville nå heller kanskje lett etter 1 som kanskje kostet 10,000 mer men som var tilnærmet strøken :D men så er jeg veldig fisefin når det kommer til bil også.

Bare pass på at det er dokumentert når regg reima er skiftet, ellers burde du skifte for og være sikker.

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider