Gå til innhold

Vurderer å kjøpe stereo til mercedesen

Ranger emnet

Liland91

Anbefalte innlegg

Du får litt jobb med å sette det høyttalersettet i dashbordet, det må lages endel større hull under grillene, antagelig også slipe til et par kanter på høyttalerchassiset. Om dybden holder er jeg også sterkt i tvil om.

Kasse til 12" skal du lage selv?

Jeg har ellers spesialhøyttalere og -pakker til W124, bare å spørre... ;)

3531_rainbow_r231156_1.jpg&w=200&h=125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøre høytalere fremme på spilleren har eg best erfaring med alpine spillere. Der kan du nemmelig sette deling på høytalerutgangene. Dette vil si at høytalerene fremme slipper og prøve og spille bassen som subben spiller. Men da trenger du også bare en monoblokk til subben din. Kanskje en på 120 watt ellernoe.

Til subben bruker du forresten bare høytalerkabel som sikkert følger med i kabelsettet :)

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøre høytalere fremme på spilleren har eg best erfaring med alpine spillere. Der kan du nemmelig sette deling på høytalerutgangene. Dette vil si at høytalerene fremme slipper og prøve og spille bassen som subben spiller. Men da trenger du også bare en monoblokk til subben din. Kanskje en på 120 watt ellernoe.

Til subben bruker du forresten bare høytalerkabel som sikkert følger med i kabelsettet :)

Den funksjonen har min eldgamle pioneer-spiller også, tror alle pioneer med separat sub-utgang har High-pass-filter...

Jeg vet folk har fått lurt nedi 6" i orginalhulla i W124 foran, da er det nok rimelig fullt, og du har ikke allverdens av dybde å gå på.

5" går greit, orginalhulla er 4,75" så litt modding må til.

Pass på at du ikke kortslutter koblingene mot metall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalerwatt skal du ikke se så mye på, det er forsterkerwatt som driver høyttaleren. Mer interessant med følsomheten til høyttaleren om det er høyt lydvolum som er målet, jo høyere følsomhet jo færre forsterkerwatt trenger du før ørene blør...

Har du originalgriller til 4" i bakdørene? Hvis ikke kan du nok trygt glemme høyttalere bak, det blir mye arbeid for lite virkning utover en viss "surround-effekt", som dog kan være besnærende i mange tilfeller. Men har man ikke noen originalåpninger som minimerer arbeidet med dette, kan man like gjerne la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider