Hansien Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Jeg har nå den siste tiden oppgradert anlegget i E30 og fått til grei lyd i den nå. Men jeg savner trykket fra en bass når jeg hører på visse sanger. (Faens hjemmekinoanlegg som gir meg blod på tann!) Men siden jeg har en E30 og nesten MÅ ha den plassen i bagasjerommet tilgjengelig til en vær tid så må jeg nesten ofre reservehjulet og putte subben nedi der. Saken er at jeg ALDRI har bygd en eneste basskasse selv. Bare vært med å småhjulpet en og annen kompis. Valget mitt har falt på en sub jeg ikke husker navnet på i farten, men effekten lå på rundt 250 rms og 400watt sånn ca! 12" av et kjent merke Så da lurer jeg på ymse ting.. Er sponplater et akseptabel materiale og bygge "kasse/festeannordning" ut av? Hvilken vei burde subben peke? Oppover mot bagasjen eller nedover mot gulvet? Også regner jeg med at jeg må ha et eller annet helt på toppen som et lokk for å beskytte elementet. Her holder det vell med eb sponplate med hull for bassrefleks. Liten tegning som forklare hvordan jeg har tenkt: Vær vennlig å si i fra at jeg har en riv ruskendes gal plan!:diespam: Er ikke mitt felt dette her. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Det der blir nærmest en bandpass kasse, og der skal litermål være temlig nøyaktig for at det skal bli bra, så med mindre du har alle T/S parametrene til elementet, og KAN bruke høyttaler programmer, så er det en dårlig løsning for deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Også regner jeg med at jeg må ha et eller annet helt på toppen som et lokk for å beskytte elementet. Her holder det vell med eb sponplate med hull for bassrefleks. Ikke en "sponplate med hull for bassrefleks", det du da lager er en såkalt båndpass-kasse, og dét er et prosjekt for mer viderekomne. Refleksportene kan du felle ned i den nederste rød platen, så hever du heller den opp til gulvnivået og dropper topplaten. Sett heller en solid høyttalergrill over 12" så den blir beskyttet. Merk ellers at tomme, ferdige basskasser for reservehjulsbrønnen er å få kjøpt fra rundt 800,- og oppover, kan jo vurderes kontra arbeidstid kanskje? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Det der blir nærmest en bandpass kasse, og der skal litermål være temlig nøyaktig for at det skal bli bra, så med mindre du har alle T/S parametrene til elementet, og KAN bruke høyttaler programmer, så er det en dårlig løsning for deg... Og da stopper vi der med planene videre for denne "løsningen" jeg hadde. Som sagt, blir første gang jeg gjør noe såppas vilt med lyd i bil! Ikke en "sponplate med hull for bassrefleks", det du da lager er en såkalt båndpass-kasse, og dét er et prosjekt for mer viderekomne. Refleksportene kan du felle ned i den nederste rød platen, så hever du heller den opp til gulvnivået og dropper topplaten. Sett heller en solid høyttalergrill over 12" så den blir beskyttet. Merk ellers at tomme, ferdige basskasser for reservehjulsbrønnen er å få kjøpt fra rundt 800,- og oppover, kan jo vurderes kontra arbeidstid kanskje? Dette var jeg faktisk ikke klar over at fantes, og er et mye bedre alternativ enn hva jeg selv kommer til å lappe sammen! Kjøpes dette på http://transmedia.mystore.no/ ? Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kjøpes dette på http://transmedia.mystore.no/ ?Du har vunnet en blomkål! :thumb Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.