Granada Håkon Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Hei å hå! Jeg skal kanskje dra å se på en 75mod Corvette om noen dager, og ønsker noen tips til hva jeg må se etter. Har grei peiling på bil og har hatt gamle biler før, men aldri noe Amerikansk. Motoren er en 350 som etter sigende skal holde hus til ca 300 hester og den har en overhalt th400 girboks. Hva skal jeg se etter, både når det gjelder karosseri og motor/drivverk? Bør 300hk føles friskt i en Corvette? Håper noen kan hjelpe meg med noen gode råd. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michaelw Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 (endret) Kan jo prøve og hjelpe litt :) er det T-tak eller cab? hvis det er T-tak og bilen er lakert omigjen en gang, så kan det være at den er dårlig lakka over men "under" bakruta. Når det gjelder rust på disse så er det jo naturligvis ikke noe i karroseriet, men kan være rust bak på rammen der hvor den "knekker" oppover og går oppover til tanken ( kickup'en kalles det ) Vakumsystemet til lykter er også en vanlig feil, skjekk at lyktene går opp likt og ikke bruker så alt for lang tid ;) Ellers, så er det bare og se etter sprekker i karoseriet, oljelekarsjer osv.. Generelt sånt som andre biler.. jeg kan ikke huske noe særligt mer man bør se spessielt etter.. Når det gjelder det om bilen er rask eller slapp med 300hk, kommer litt ann på hvor mange gir du har i kassa (hvor mange er i TH400? 3? ) og hva utvekslinga er bak i diffen.. Syns og huske at de senere Corvettene var ganske slappe, da de hadde så lav utveksling i bak akselen :( Det er mange som juger litt på hk antallet, vær obs på det, er du heldig så har du kommet over en som ikke gjør det :p Da vi kjøpte bilen vår ble vi fortalt at den hadde rundt 400hk.. Kan tro vi fikk et liiite sjokk når vi fikk testan på dynoen :p Den ble bremsa litt over 250 på hjula (skal sies at den var heelt feil justert da) men selvom det så gikk den bedre en fleste andre biler ;) Håper noe var til nytte :p Endret Oktober 21, 2009 av Michaelw Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Få med deg en som har peiling på Corvette når du skal se på den. Hvis ikke kan kanskje Corvette klubben i Norge hjelpe deg med ting du bør være obs på. Er den tatt inn i senere tid eller har den vært i Norge lenge? Har inntrykk av at mange av de Corvette som er tatt inn er i behov av mye arbeid og penger. En kamerat av meg skulle ha seg en 68-72 Corvette for noen år siden. Han var rundt og kikket på mange biler før det dukket opp en i ok stand. Han endte opp med en 69 med T-tak. De fleste var "renoveringsobjekt" da det måtte gjøres det meste med de for å få en bra bil. Personlig synes jeg at Corvette bør ha manuell gearkasse men det er jo smak og behag. Håper du finner deg en ok kjerre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michaelw Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Ja, det er veldig sant! Det lønner seg og spytte inn litt eksta penger så du får en som er strøken! Grensen mellom en sliten og strøken er ikke såå stor, kansje 50k ekstra så er den strøken.. Vår første Corvette var et opppusningprosjekt, vi droppa det etter vært, da det var mer løndsomt og kjøpe en som var strøken fra før av og deretter eventuelt bygge vidre på den :) Du kan også kontakte Øystein Fredriksen på Corvette Store i drøbak, han har lave priser, utrolig peiling på Corvette, og også Corvetter til salgs :) Ambefaler han da jeg har kjøpt både bil og deler av han, og ikke har noen dårlige erfaringer med han :D Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiosan Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 Hei å hå! Jeg skal kanskje dra å se på en 75mod Corvette om noen dager, og ønsker noen tips til hva jeg må se etter. Har grei peiling på bil og har hatt gamle biler før, men aldri noe Amerikansk. Motoren er en 350 som etter sigende skal holde hus til ca 300 hester og den har en overhalt th400 girboks. Hva skal jeg se etter, både når det gjelder karosseri og motor/drivverk? Bør 300hk føles friskt i en Corvette? Håper noen kan hjelpe meg med noen gode råd. :) om det faktisk er 300Hk i den bilen så er det gjort en av 2 ting. enten er motoren trimmet opp. eller så er det satt i en eldre motor. i 75 hadde corvette smålige 200Hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 (endret) Takk for tips folkens. Jeg vet at de har 180-200 hester eller noe orginalt. Hva skal til for å få ca 300hk i en 350motor da? Bør det i allefall være headers og andre synlige forandringer? Endret Oktober 29, 2009 av Granada Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Var å så og prøvekjørte bilen i går. Blir nok til at jeg henter den hjem over helga. Ser ikke bort fra at den faktisk har ca 300hk, for den gikk som ei kule. I allefall samenlignet med orginale Camaroer og Trans-Am. Motoren går kjempefint og man hører ikke noe ulyder på tomgang. Girkassen er fabrikksoverhalt og satt inn i bilen i fjord. Karroserimessig er den meget bra, men ikke helt 100% i lakken. ellers er det litt småting som må gjøres, men ikke noe som haster eller er allvårlig. Nå er det bare å glede seg til våren å håpe på mye fint vær. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Jaha.. Da blir du Corvette eier da. :) Har du noen bilder av bilen kan du vel legge de ut her slik at vi får sett den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Har desværre ikke bilder enda, men kan prøve å legge ut når den er trygt plassert hjemme. Kommer nok kanskje med tiden å lage en egen tråd her, for jeg kommer nok til å ha mange spørsmål fremover. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiosan Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Takk for tips folkens. Jeg vet at de har 180-200 hester eller noe orginalt. Hva skal til for å få ca 300hk i en 350motor da? Bør det i allefall være headers og andre synlige forandringer? det skal ikke så mye til. et sett eldre topper. 64-68cc forbrenningskammer. en kvassere cam. en holly 650dp(brukes ofte). og vips:-) men headers blir også gjerne montert i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Hvorfor skal alle ha gammle topper med gammalt design og heller tvilsom flow? Når man kan får nye sprekkfrie i stål for for 5-6000,- Kjøp et Edelbrock sett med komplette alu topper, cam, insug, gasser mm og vips 400hk +/- kommer an på komp og tilstand på resten av motoren. Stå på lykke til med jakta på Corval men sjekke NØYE er veldig mange dårlige eksemplarer av dissa årgangene i landet. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet November 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Jeg vet ikke hvordan man legger ut bilder enda... Men i allefall, det er headers,fireports forgasser og edelbrock performance innsug. kam og innmat ellers har jeg ikke peiling på. Det jeg vet er at den til samenligning går bedre enn en orginal Trans-am med 400motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.