Gå til innhold

Tips og triks for n\a motorbygg ønskes!

Ranger emnet


daain83

Anbefalte innlegg

Skrevet av meg:

 

Ja da lærte jeg noe nytt idag og=) Fikk just en pm fra en som hadde ei marine veiv, men da måtte jeg evt brukt 230ET blokka jeg har liggende. Tror det blir å gå for B23 blokk da, blir vel kanskje det rimeligste og "enkleste" ...

 

Med tanke på topp så er du inne på noe der. Får ta noen telefoner når jeg har blokk i hus, kan vel da få en pakkepris evt på sliping av veiv og bearbeiding av topp\evt kjøp av topp.

 

Da blir det skakking=) Men det er vel like greit å gå for girkassa jeg har (M45) da den tåler mest, skulle kanskje hatt 5 trinns, men det blir ingen autobahn cruiser dette uansett... Så får jeg jo vurdere M90 o.l. etterhvert...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av meg:

 

Da har jeg mailet litt med KRB for å få litt innputs, har sendt mail til flere også.

 

Og han sier følgene "and i qoute"

 

Hei

 

For det første org bunndel å 200+på hjula er bare å glemme.

 

530 topp for samme effekten likeså.

 

En maks preppet topp 531 som må til for å lage 230+ hk koster et sted fra kr 10000+mva

 

Råder og stempler som kan modde org veiva til å bli 2.5 liter koster kr 10000+mva

 

mvh / Best Regards

Kai Bakken

KRB Trading AS

 

Så skrev jeg:

 

ok, så det du sier er at jeg må legge ca 30.000,- i blokka med innmat og topp?

 

Eksentersliper dere veiv? Er det det du mener med "modde org veiva til å bli 2,5 liter!" ?

 

Selger dere ferdige komplette topper til dette oppsettet? Eller må jeg skaffe et emne...?

 

Og KRB:

 

Hei

 

Vi eksenter kjører veiva ja.du må skaffe hel og fin 531.og blir fort 30000 ja

 

mvh / Best Regards

Kai Bakken

KRB Trading AS

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av soulair:

 

Ville ikke vurdert ny billettveiv i stedet? Dem skal vite hva de gjør når dem eksentersliper veiva! Husker det var en review på Sten Parners hjemmeside og det var noe sånn som:

 

"...med den der jævla omslipta b23 veva varvade inte motorn alls..." for deretter å rose billettveiva hans i skyene.

 

Uansett, gå for sugemotor. Er noe av det råeste som finns til Volvo! En som jeg deler verkstedet med, holder på med noe tilsvarende til sin 360. Han nevnte forresten at 2x doble 40 weber/dellorto holder til ca 180hk så du må nok gå for noe større

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av meg:

 

burde kanskje undersøke litt mer rundt akkurat dette, om det er noen som har erfaring med dette hyl ut

 

Burde vel kunne finne en pent brukt pentaveiv og som jeg kan bruke?

 

Sugis blir det uansett, er ikke en motor som skal bygges "over natta" så har god tid til å finne pengene...

 

Planen er å gå for dobble 48 Weber...det er som nevnt oppi her greit kjørbart etter hva jeg kan finne ut=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av meg:

 

Hmm...dette er noe som jeg har svært liten kjennskap til, enda mindre enn forgasser

 

Finnes det noen kit eller må alt håndbygges? Hva må til? Hva kan brukes?

 

Hadde jo ikke vært så dumt å ha forskjellige map i grunnen, kunne jo vært litt mer økonomisk kanskje=)

 

Og et greit datasprut koster vel noe av det samme som 2x 48 doble Webere...

 

Info om dette hadde vært interessan

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å bestille katalogen til KG Trimning. I tillegg til at de har alt du trenger av deler, står det veldig mye matnyttig om trimming av både turbo- og sugemotorer i den. Du kan bestille den hos Pedersens Racing, som er forhandler for KG i Norge. Du kan også laste ned katalogen gratis som PDF-fil via nettsidene til Pedersen, men da får du ikke med sidene med trimmingstips.

 

Et annet tips, kan være å myse litt på div. nettsider som rallycrossgutta bruker. Der florerer det av deler og komplette motorer som burde være rett i gata di. Du sparer garantert penger på å kjøpe ferdig kontra å bygge selv.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å bestille katalogen til KG Trimning. I tillegg til at de har alt du trenger av deler, står det veldig mye matnyttig om trimming av både turbo- og sugemotorer i den. Du kan bestille den hos Pedersens Racing, som er forhandler for KG i Norge. Du kan også laste ned katalogen gratis som PDF-fil via nettsidene til Pedersen, men da får du ikke med sidene med trimmingstips.

 

Et annet tips, kan være å myse litt på div. nettsider som rallycrossgutta bruker. Der florerer det av deler og komplette motorer som burde være rett i gata di. Du sparer garantert penger på å kjøpe ferdig kontra å bygge selv.

 

Takk for svar!

 

Den katalogen skal bestilles=)

 

Er inne å kikker på http://www.rally.no og http://www.motorsportavisen.no regelmessig. Vet at det er billigere å kjøpe ferdig, men det er samtidig en stor sum (som regel) å ut med på en gang. Jeg har ikke hastverk med å bygge denne motoren, så da kan jeg ta litt og litt. Samtidig så har jeg lyst til å bygge selv, for å lære og vite at alt er 100% ...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår