Gå til innhold

Ettermontere grøfte/tåkelys på 05 Focus

marroc

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skaffet meg en 05 Focus stv, og kunne tenkt meg å montere grøftelys på den. Prisen hos Ford forhandler var litt stiv, så jeg lurer på om noen har kjøpt uorginalt og montert dette?

Finner lyktene hos autospar.no og de grå plastrammene på bil1din, men noen som vet om det er vanskelig å montere?

Ser ut til at bryteren til lysene er der, men vet ikke om det blir mye ledninger å strekke, eller om fangeren må tas av.

Håper noen har tips å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Hei.

Har skaffet meg en 05 Focus stv, og kunne tenkt meg å montere grøftelys på den. Prisen hos Ford forhandler var litt stiv, så jeg lurer på om noen har kjøpt uorginalt og montert dette?

Finner lyktene hos autospar.no og de grå plastrammene på bil1din, men noen som vet om det er vanskelig å montere?

Ser ut til at bryteren til lysene er der, men vet ikke om det blir mye ledninger å strekke, eller om fangeren må tas av.

Håper noen har tips å komme med.

Du trenger ikke ta av fangeren..... åpne panseret og se etter under grillen om det ligger kontakter der.....har monteringsanvisning liggende....kan legge bilde opp senere.....om det ikke er originalt monterte tåkelys foran MÅ du bytte bryter(om det ikke er 2 tåkelys merker der)

For å få dem på plass drar du av "pølsene" på støtfangeren....der vil du også finne slepeøyet på høyre side....så drar du av dekselene som er under.......i settet får du sikkert med både nagler som du setter skruene til med og skruer:P.....har gjort dette på min da min heller ikke var levert originalt med dette. for å bytte bryter må du av med kledningen i fotbrønnen på førersiden og dytte bryteren ut bakfra.

Lykke til håper dette hjalp deg litt på vei;)

Og når den totale summen av komplett byggesett kommer på ca 1687.- inkl mva så er det ikke så ille;) har ledningsnett liggende om du skulle trenge det....det er ca 4-500.- i seg selv;) Jobber på delelager hos Ford;):happyhappy:

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider