espentan Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Ihvertfall litt :rolleyes: En kompis av meg, som nå er den lykkelige eier av gamlebilen min, leverte turboen sin til overhaling hos KRB etter at lageret sa takk for seg. Etter at de hadde kikket på turboen spurte de om han hadde hatt problemer med treg spool-up etc., siden turboen hadde veldig generøs størrelse på både kompressor- og turbin-hjul, men den hadde fungert fint som fy den. Uansett så skulle han få tilbake en turbo som de mente skulle fungere bedre og gi kjappere respons. Turboen han hadde fra før kjøpte jeg hos Top End Performance i California som er en av de gromme gutta når det kommer til trimming av småbiler som kjører kvartmila på 9'ere, og de anbefalte denne turboen til mitt bruk. Samtidig så sjekket jeg med en bekjent av meg som er ingeniør hos Garrett i USA, og han sa seg også enig i valget til Top End Perf. med noen mindre endringer. Så jeg var litt forbauset over at KRB i Drammen hadde mer peiling enn et firma i statene som leverer ca. 8.000 turboer i året, og også mer peiling enn en av Garretts egene gutter som sitter og designer snurrene. Det første han la merke til når han fikk igjen turboen var at lagerdelen på turboen var annerledes, så vann inn/ut passet ikke lenger, siden innløpene var mye mindre på den nye turboen. Veldig ålreit å ikke opplyse om dette når det er fredag ettermiddag og sjansene til å kjøpe nye overganger før helgen ikke er til stede. Etter at han fikk handlet nye overganger så han fikk på vannet var det klart for en prøvetur, og etter hva han fortalte meg får han nå ikke fullt ladetrykk før ved 5.000 omdr. og bilen er rett og slett kjip å kjøre med, mens den gamle turboen som ifølge KRB var så "stor" ladet fullt før 4.000 omdr. KRB mente også at den gamle turboen var god for 500 hk, mens gutta i USA sa den var god for 400 hk. Tydeligvis litt ulik oppfatning av hvor mye en turbo kan levere? :rolleyes: Sorry for denne sytemeldingen - jeg er bare så lei av folk som driver butikk og ikke vet hva de driver med!! Og ja, jeg vet at det ikke er Herr. KRB selv som skrur turbo, men han burde jo få tak i noen som kan det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet September 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Det er også verdt å merke seg at KRB tok nesten 9000,- kr for denne "reperasjonen". Litt pussig når man tenker på at jeg kjøpte turboen ny for 11.400 kr. Riktignok før frakt, men det var butikkpris, ikke forhandlerpris... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Når vi snakker om Norske tuning-/styling firmaer er det neppe sjokkerende, for og si det sånn. :( Generelt lite imponert av disse firmaene..... Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 hadde ikke tolerert det der.. hadde forlangt og få den som den var, bare i god stand.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet September 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Originally posted by hfracing hadde ikke tolerert det der.. hadde forlangt og få den som den var, bare i god stand.. Det er det han kommer til å gjøre også - det er jo ikke holdbart i det hele tatt å gjøre noe sånt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 fint at du sier i fra! håper alle melder i fra om dere sitter på slike historier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 3, 2002 Rapporter Share Skrevet September 3, 2002 Vel, jeg kommer ikke til å nevne navn i denne saken, objektet det er snakk om står fortsatt på verkstedet det er snakk om. En kamerat fikk frastålet kjøretøyet sitt for et par/tre mndr. siden, utrolig nok klarte politiet å finne det stjålne kjøretøyet. Tilstanden var fin, men det var noen kosmetiske småskader og noe teknisk småtteri som måtte ordnes etter tyveriet. Kjøretøyet ble levert inn til et verksted for reparasjoner og det ble forespeilet litt leveringstid på delene siden kjøretøyet var Italiensk og kun produsert i små serier. For to uker siden stakk vi innom verkstedet for å høre hvordan det gikk med reparasjonene, dette var på en lørdags morgen og de hadde akkurat åpnet. Innehaveren forklarte at delene var bestillt og det skulle ikke ta lang tid før kjøretøyet var på veien igjen, ehhh hadde det ikke vært for at han klarte å forsnakke seg. Han hadde nemlig IKKE bestillt deler, han mente nemlig at det ble litt dumt at en Norsk importør skulle tjene penger på delene så han lette etter passende en svensk eller tysk leverandør. Mere gidder jeg ikke å si, kanskje jeg kan avsløre navn og nummer en annen gang. .Net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.