Gå til innhold

bytte motor i opel omega

Ranger emnet

rana_henrik

Anbefalte innlegg

Gåen? utrolig!!:P det skal mye til å ødelegge de hvis den har allt av olje å vann på da seff;) Hvis det er omega A du prater om da?

Hmm, Er egentlig veldig lett. er ikke så mye vakumslanger å elektro dill å dall på de. (c20ne) opel omega A OHC=motornavn. prater jeg om nå.

Hvis du aldri har gjort noe slikt før så burde du snakke me noen som har erfaring:)

Hvis det er noe jeg aldri har gjort før så pleier jeg å ta bilder, merke slanger osv me teip man kan skrive på osv.

blir mye å forklare hele jobben me å bytte motor:P men et tips. det kan være vanskelig å entree motoren på girkassa, istedenfor å entree girkassa på motoren hvis du skjønner:) Jeg har ihvertfall stått å banna en del ganger over det:P

Endret av Geir0

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåen? utrolig!!:P det skal mye til å ødelegge de hvis den har allt av olje å vann på da seff;) Hvis det er omega A du prater om da?

Hmm, Er egentlig veldig lett. er ikke så mye vakumslanger å elektro dill å dall på de. (c20ne) opel omega A OHC=motornavn. prater jeg om nå.

Hvis du aldri har gjort noe slikt før så burde du snakke me noen som har erfaring:)

Hvis det er noe jeg aldri har gjort før så pleier jeg å ta bilder, merke slanger osv me teip man kan skrive på osv.

blir mye å forklare hele jobben me å bytte motor:P men et tips. det kan være vanskelig å entree motoren på girkassa, istedenfor å entree girkassa på motoren hvis du skjønner:) Jeg har ihvertfall stått å banna en del ganger over det:P

hmm.. det er en slik : http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=989391;Modified=1255124272

ja veiva var gåen. så er det ikke lettest å bytte motor da?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja er det jeg har hørt.

Går det ann å montere en 3.0 motor i bilen med samme ledningsnett?

Allt går:P Hmmm, nei du burde nok legge opp nytt ledningsnett mener nå jeg da, å merke allt osv, utrolig greit hvis det skjer noe feil ei gang. og da har man mer kontroll når du selv har lagd det;) Og er ikke helt samme ledningsnett nei, 3`litern trenger mere strøm til tenninga osv. og da er nok tverrsnittet på ledningene litt høyere regner jeg me en på 2.0 Men jeg har aldri bygd om til 3 liter selv, så har ikke så mye erfaring med det:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0 kjører annet ledningsnett enn 2.0 da den har dual ram og litt sånt også, så trenger en 3.0 med ledningsnett, travers og større bremser. minst. og bytte av fjærer forran til noen med høyere vekt (6 syl)

Ja sant det, men kan være han kan bruke noen av ledningene som er fra før av^^ mye jobb da.. Men uanz så er det en 3000 24v motor til salgs nå på omc med ledningsnett:)

Link: http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=241376

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider