Gå til innhold

Bilen startet ikke etter 50 forsøk! 2 døgn senere gjør den det!

Ranger emnet

^Th0mas^

Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg starte bilen for å kjøpe den varm til bygging av lambdasonde. Bilen startet ikke i det hele tatt! Ikke et klikk i tenninga! Absolutt ingen lyd. Det var lys i bilen og instrumentpanelet! Jeg kakket i både startmotor og relè, og prøvde å starte bilen ca 50 ganger uten hell!!

2 dager senere kjøper jeg ny startmotor og gjør meg klar til å trille bilen inn i garasjen, men skulle for morro skyld prøve å starte den! Men DÆVEN... Bilen startet på første forsøk og startmotoren gikk som bare juling! Har ikke byttet noe som helst på bilen!

Hva i all verden kan det komme av at den pluttselig starter 2 døgn etterpå, men ikke en eneste gang etter 50 forsøk?

Bilen starter i dag, men nå tørr jeg liksom ikke kjøre noe med den! Denne gangen streiket den på en trygg plass, men det skjer neppe neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Ene dagen funker starteren helt fint. Andre dagen helt dødt. Men strøm ellers.

Er nok dårlig kontakt en plass. Bruk ei prøvelampe, å sjekk om du har strøm til starteren. Prøvde dette selv, og det var ikke strøm til starter med tenningsnøkkel i pos. III. Men målte strøm ved et kontakt/skjøtepunkt på ledningen. Så da veit jeg sånn omtrent hvor feilen er. Prøv dette.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gjør det! bytt starteren! det er nå snakk om bare få dager til den kvelder helt! nestegang den gjør som det der kan du prøve å slå litt på startern med hammer. så kommern til å klikke inn

Har prøvd dette "banke i relè og starter" trikset. Funket ikke for meg :).

Er derfor jeg tror problemet kan ligge et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt ja. skru de av. børst dem rene også setter du må. men problemet er nok ikke der heller.

skal det være problem noe sted ville jeg heller målt den minste kabelen på starteren din, signalgiveren fra nøkkelen!

Koble til et voltmeter og mål om det kommer 12v. inn når du skrur om nøkkelen. om ikke kan det være relee eller sikring.

om ingen av de kan det være brudd i kabel no sted, men har du startsperre på denne bilen?!

For å gjøre dette kjempe enkelt kan du alltids bare trekke en kabel rett fra + på batteriet og til den inslags kabelen på starteren, om den klikker inn og funker er det væffal ikke startern som er problemet

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi startmotoren drar mest strøm, så ved litt dårlig pol-kontakt vil startmotoren være den strømforbrukeren som først vil mangle spenning.

Men tror ikke dette er problemet selv heller, fordi da hadde det sannsynligvis klikket i starteren.

Starteren får nok ikke strøm av andre årsaker, som dårlig kontakt en plass. Så å søke litt meg ei prøvelampe, eller voltmeter blir man en del klokere av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider