Denominator Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Skal ha min bil på verkstedet på mandag, Chevy Blazer S10 1996mod. Den skyter litt i potta og har et mannevondt bensinforbruk og jeg tror det enten er feil tenningspunkt eller lekkasje i dysene. Dysene bytter jeg i så fall selv, ikke noe problem, men tenning det gidder jeg ikke styre med. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal forvente å betale for justering av tenning på merkeverksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Dumt spørsmål, men er det virkelig fordeler på en 96-modell? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Denominator Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Der er det fordeler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 magnul: Er det virkelig støtstenger i en V8 fra 2009? :D Denominatator: Ring Pettern på http://www.skaugs.no så får du hjelp der. De gjør ikke annet enn å skru på sånne biler. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Denominator Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Har allerede time på Skaugs....den 26 november, ikke noe ledig før. De skal få ta EU-kontrollen og en sjekk før vinteren. Men kan ikke kjøre rundt i litt over en mnd med tenningsbank, så det må nok ordnes før. Har time på merkeverksted på mandag, så da mister jeg nok både ett bein og en arm i utgifter tenker jeg ;):happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Avlys timen. Dersom du må justere bilen nå, ta ut tennplugg nr 1, sett tommel i hull og vri motor til stempel er på topp-punkt sjekk så hvilket gradtall du har på veiva. Da har du en grovjustering. Dersom du har stifter (noe jeg tviler på) kan du gjøre det samme med en kontrollampe og stiften (med tenning på). Det blir noe mer nøyaktig. Aller mest nøyaktig blir detom du kjøper tenningslampe på biltema. Verksted er bare tull, det blir mer trøbbel av å sende bilen dit enn om du gjør alt selv. Dersom du har elektroniske dyser er jeg 99% sikker på at du har en modul som finjusterer tenninga. Du trenger egentlig bare en grovinnstilling (+/- 1°) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Denominator Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Har ligget på bakken i hele sommer med diverse reperasjon på denne bilen, ny bensinpumpe, nytt eksosanlegg, skifting av girolje, bytting av O2-sensor osv osv. Nå har det begynt å snø, så da setter jeg det bort med glede for noen få tusenlapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.