tommydp Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Har store problemer med feiltenning som kommer ved varm motor. Bilen er en gammel Morris med stift- tenning. Motor generelt i god stand. Alt av tenningsdeler er byttet og tenning rett innstilt. Har også forsøkt med annen fordeler, andre stifter, lokk, kondensator og rotor. Har riktig type coil, nye pluggkabler, prøvd forskjellige plugger, har rett elektrodeavstand. Bilen starter tvert og går greit på veien, feiltenninga er mest tydelig på tomgang etter å ha kjørt ca 15 min, spytter i eksos og går ujevnt. Ser nå, når det er helt mørkt, at det er en form for overslag på pluggene, spes på syl 1 og 4. Blå ringer som pulserer i overgangen mellom keramikken og godset på pluggene. Gnistene avtar når jeg ruser, som kan forklare at feiltenninga er verst på tomgang. Jording på motor er god og har som sagt prøvd forskjellige plugger. Har gode pluggkabler. Selve pluggene/ elektrodene er også merkverdige etter en tur. Bare ca halvparten av elektrodene og isolatoren på hver plugg har belegg etter forbrenning.. Bilen lader normalt, 14.5 V, og jeg kan ikke finne noe galt i ledningsnett eller annet sted. Noen ideer? Jeg blir gal av dette:-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Svetter den olje nedover på pluggene? Jeg ville sjekket ut litt sånn drivstoffmessig også jeg, er det gjort noe med motor, hvordan står det til med forgasser, brukes det noe blytilsetning? Har du prøvd med trangere stiftåpning? er coil koblet korrekt? (15 til den polen som ikke er gods og 1 til stift/kondensator) Kikk litt på dette, har en bekjent som har meget god peil på mini så om det ikke hjelper noe så kan jeg sikkert skaffe ett nummer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommydp Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Svetter den olje nedover på pluggene?Jeg ville sjekket ut litt sånn drivstoffmessig også jeg, er det gjort noe med motor, hvordan står det til med forgasser, brukes det noe blytilsetning? Har du prøvd med trangere stiftåpning? er coil koblet korrekt? (15 til den polen som ikke er gods og 1 til stift/kondensator) Kikk litt på dette, har en bekjent som har meget god peil på mini så om det ikke hjelper noe så kan jeg sikkert skaffe ett nummer. Motoren er klinisk rein, ingen svetting o.l på pluggene. prøvd flere forgassere osv også, prøvd forskjellig åpning på stiftene, rett koblet coil, ny manifoldpakning etc, etc. Har skrudd på plenty av disse motorene, men aldri sett på maken... et mysterium uten like:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Sendte deg en PM, men kom til å tenke på plugghetter, formotstander, kan det ha noen betydning+ Sikkert ikke.. Det finnes ikke gjengeinnsatser i plugghulla? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommydp Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Sendte deg en PM, men kom til å tenke på plugghetter, formotstander, kan det ha noen betydning+ Sikkert ikke.. Det finnes ikke gjengeinnsatser i plugghulla? Takk for pm, supert! Er riktignok ikke Mini, men akkurat likt i forstørret utgave. Samme tenning, drivstoffsystem osv.. Er en 1800. Plugghettene er gode, fungerer utmerket på en annen bil jeg har av samme type.. Har ikke formotstand eller gjengeinnsatser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Finnes det nope info om det vet han nok om det, var jeg som innbilte meg det sto mini bare, ser jo nå at det kun står morris. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.