Gå til innhold

Ebay tåkelys på golf mk3

Ranger emnet


Spiitfire

Anbefalte innlegg

dette var de med LED sant? Jeg venter på mine med halogen.. Litt teit at de var innerst og ikke ytterst.. men men, fint ble det! Mine kommer i løpet av helga/starten av uka:D

 

Da må du poste resultatet ditt med halogen!

 

Skal du bruke det ledningsnettet som følger med? Gjør i så fall følgende:

1. Dra "on/off" bryteren gjennom torpedo-veggen på fører side. Da får du bryteren inn i kupeen. Er en gummipropp rett bak clutchpedalen, fjern den, og sett den tilbake etterpå. Litt trangt.

 

2. Legg ledningene langs skjermen i motorrommet, prøv å skjul de mest mulig.

 

3. Jeg koblet den svarte ledningen på negativ pol på batteriet da det var en ledig plass på koblingsskoen, og den røde ledningen på positiv pol på batteriet.

 

4. Koble den røde ledningen som kommer fra "on/off" bryteren i kupeen til den grå ledningen på lyskoblinspunktet i front i motorrommet, se bilde. Da virker tåkelysene når du slår på tenningen, i tilfelle du glemmer å slå av/på selve bryteren i kupeen. En kjekk sikkerhet.

 

IMG_1123.jpg

NB! Ledningen henger og slenger sånn for å illustrere hvordan den festes. Alt av ledninger fra tåkelysene er enkelt å skjule i motorrommet til golfen.

 

IMG_1119.jpg

 

5. Dra ledningesendene fra motorrommet og ned til tåkelysene. Fest kabelsko med flatstift på ledningene som kommer ut fra tåkelysene. 4stk. Da er det bare å koble på ledningsendene og skru på lysene.

 

Tar deg kanskje 20min med litt knoting.

Sikring og relee sitter på ledningsnettet. Det du trenger av ekstra utstyr er en strømtyv og 4 kabelsko med flatstift.

 

 

Skal du bruke original tåkelysbryter, se da bort fra denne hjelpende guiden ;)

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da må du poste resultatet ditt med halogen!

 

Skal du bruke det ledningsnettet som følger med? Gjør i så fall følgende:

1. Dra "on/off" bryteren gjennom torpedo-veggen på fører side. Da får du bryteren inn i kupeen. Er en gummipropp rett bak clutchpedalen, fjern den, og sett den tilbake etterpå. Litt trangt.

 

2. Legg ledningene langs skjermen i motorrommet, prøv å skjul de mest mulig.

 

3. Jeg koblet den svarte ledningen på negativ pol på batteriet da det var en ledig plass på koblingsskoen, og den røde ledningen på positiv pol på batteriet.

 

4. Koble den røde ledningen som kommer fra "on/off" bryteren i kupeen til den grå ledningen på lyskoblinspunktet i front i motorrommet, se bilde. Da virker tåkelysene når du slår på tenningen, i tilfelle du glemmer å slå av/på selve bryteren i kupeen. En kjekk sikkerhet.

 

IMG_1123.jpg

NB! Ledningen henger og slenger sånn for å illustrere hvordan den festes. Alt av ledninger fra tåkelysene er enkelt å skjule i motorrommet til golfen.

 

IMG_1119.jpg

 

5. Dra ledningesendene fra motorrommet og ned til tåkelysene. Fest kabelsko med flatstift på ledningene som kommer ut fra tåkelysene. 4stk. Da er det bare å koble på ledningsendene og skru på lysene.

 

Tar deg kanskje 20min med litt knoting.

Sikring og relee sitter på ledningsnettet. Det du trenger av ekstra utstyr er en strømtyv og 4 kabelsko med flatstift.

 

 

Skal du bruke original tåkelysbryter, se da bort fra denne hjelpende guiden ;)

 

Trodde ikke man trengte å dra noen kabler gjennom torpedo jeg? Er det ikke bare å koble seg på det som er? Kanskje bare hvis man har riktig lysbryter med tåkelys foran funksjon?:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man trengte å dra noen kabler gjennom torpedo jeg? Er det ikke bare å koble seg på det som er? Kanskje bare hvis man har riktig lysbryter med tåkelys foran funksjon?:P

 

Han har ikke rett lysbryter, og har lagt opp eget ledningsnett til egen bryter, les siste setningen i guiden hans.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man trengte å dra noen kabler gjennom torpedo jeg? Er det ikke bare å koble seg på det som er? Kanskje bare hvis man har riktig lysbryter med tåkelys foran funksjon?:P

 

Hvordan har du tenkt å gjøre det selv?

Jeg brukte ledningsnettet som fulgte med tåkelysene... Planen min var midlertidig for deretter å kjøpe original mk3 tåkelysbryter i kupeen. Men fant ut at dette opplegget holder da massevis det. Gode ledninger som er godt skjult, relee sammen med sikring og en helt ok "on/off"-bryter.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir enda kulere når jeg får "hvite led" parklys :) Da står parklyset i stil med tåkelysene. Blir litt mer gjennomført da.

 

Noen som vet om det er i strid med forskrifter å ha hvit led-pære i parklyset?

 

Vet at farget lys (blått, rødt o.l) ikke er lov.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått montert opp mine nå, de er med H3 halogen pærer. Lyser sinnsykt sterkt, også lyser de skikkelig feil.. Type fjernlys høyde, og enda høyere..

 

Dårlig passform, fikk ikke satt de fast uten strips:P

Dårlig kontakt inn til lyktene, måtte forsterkes, og bytte de flate kabelskoene.

Måtte du også gjøre det Spiitfire?

 

Skal få tatt bilde når jeg får tid..

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått montert opp mine nå, de er med H3 halogen pærer. Lyser sinnsykt sterkt, også lyser de skikkelig feil.. Type fjernlys høyde, og enda høyere..

 

Dårlig passform, fikk ikke satt de fast uten strips:P

Dårlig kontakt inn til lyktene, måtte forsterkes, og bytte de flate kabelskoene.

Måtte du også gjøre det Spiitfire?

 

Skal få tatt bilde når jeg får tid..

 

Monteringa var litt tricky da de ikke var bare å smette på. Trodde det var noe merkelig med mine.. Klipsene hadde litt for mye plast, og de kappet jeg fort ned med en kniv. Var ikke så mye stress det.

 

Etter det gikk det bra. Passformen er ypperlig, lysstyrken er jeg fornøyd med (ikke for sterk og ikke for svak), og lysretningen er akkurat den samme på begge sider og på den høyden de skal være.

 

Mulig du har montert de litt feil når du får feil lysretning? Sikker på at klipsene ikke tar borti ramma sånn at de heller oppover? Eller at du har stripset litt hardt og fått feil vinkel...

 

Lyktene mine hadde to korte ledninger hver. Det var ikke montert på flat kabelsko, dette hadde jeg selv og klemte på 2 på hver side. Var bare å smette de i kontakten på ledningsnettet etterpå. Ikke noe å utsette på det.

 

Mine virker som et solid og bra produkt.

 

H3-utgaven kan være annerledes fra LED eller at du var uheldig og har en klagesak til selgeren ?

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringa var litt tricky da de ikke var bare å smette på. Trodde det var noe merkelig med mine.. Klipsene hadde litt for mye plast, og de kappet jeg fort ned med en kniv. Var ikke så mye stress det.

 

det var slike mine var også, skikkelig rart, prøvde å presse de på, men de ville ikke det:P

 

Mulig du har montert de litt feil når du får feil lysretning? Sikker på at klipsene ikke tar borti ramma sånn at de heller oppover? Eller at du har stripset litt hardt og fått feil vinkel...

 

De er i samme høyde, men altfor høyt, skal titte på det til helga tenkte jeg...

Mulig jeg har stripset litt hardt ja,

 

Lyktene mine hadde to korte ledninger hver. Det var ikke montert på flat kabelsko, dette hadde jeg selv og klemte på 2 på hver side. Var bare å smette de i kontakten på ledningsnettet etterpå. Ikke noe å utsette på det.

 

Mine hadde flate kabelsko på den svarte ledningen på hver, og den blå var det ingenting på :P

Klipte av de flate kabelskoene og satte på vanlige og klemte disse flate, sitter enda bedre inni kontakten;)

 

H3-utgaven kan være annerledes fra LED eller at du var uheldig og har en klagesak til selgeren ?

Tror de er ganske like, de ble nok levert slik de skulle. Men skulle ønske Møller kunne produsert noe lignende av skikkelig VW kvalitet.. mykere plast i festene bla...mine knakk:P

 

Men men, det ble drit najs:D koblet de opp på lysbryteren inni bilen:D men likte at lyset var så sinnsykt sterkt. Kan brukes på vei til fjellet, selvom det er ulovlig.. Lyser like bra som fjernlysene mine liksom:D

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble pent ja! Pene bilder også, speilreflekskamera?! Prøvde å ta bilder av mine på kveldstid med vanlig digitalkamera, men det ble elendig.

 

Ser halogen lyser skikkelig bra :D Har du fått justert ned høyden på lyktene?

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår