Gå til innhold

Kamrem røket 92 mod 1,6 L. CVH EFI motor hjeæææælp


Satanoperca

Anbefalte innlegg

heisan

dattern min har en slik en og vi fant først noe vann i olja forbredte en topp paknings skifte men den stoppet før jeg kom så langt ( den har ikke kokt).

Regnet med at det var pakningen som hadde gått helt til helv... men under demonteringen oppdaget jeg at reima var røket av hadde planlagt og skifte den i samme slengen som pakningen ...men ....

Toppen er nå av ser ingen skader på toppen av stemplene har ikke fått løftet toppen helt ut da det gjenstår en slange under innsuget som jeg ikke så ...ga opp så langt kl 23 i kveld ...er det noen som vet om det er plass til ventilene om reima ryker??? det var ingen ulyder når den ble kjørt på startern ..vet jeg hadde en gammal Volvo som det var plass det var også (på Escorten) noe "utsparinger" i toppen av stemplene...kammen stod på merket som en bruker for og sette på reima.

 

noen som vet om jeg like godt bør gå for en annen topp eller kan dette gå bra???

Endret av Satanoperca
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer spørsmål.....

kikka nøyere over toppen ...

3 eksosventiler er bøyd alle setene ser fine ut ...sveivet rund kammen og det virker som om alle ventilene untatt en åpner fult en av de bøyde gir ikke full åpning men det er hydrauliske løftere kan dette være at olja er rennt ut av løftern ...driver å vurdere kjøpe deler opp mot brukt topp et sted.... bilen er kun gått 90000 så tror vel kammen skulle være ok ennå.

eller kan det være en av vippe armene som kan være bøyd???? er det kraft nok i stemplet til å klare å bøye en vippe arm???syns det virker noe rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye ventiler koster ikke skjorta på Ford, tok en ventil på Granadaen min etter overrus, deler kom på under 1000-lappen, topppakning, eksospakning, ventil med alt utenom fjæra, tror ventilen i seg sjøl kost 90,- kroner, skulle bare øsnke de på ford kunne innse at det ikke er samme ventiler på 2.9 og 2.8, for jeg fikk en som var for liten.

 

Uansett, demonter toppen, sjekk kam vippearmer og løftere der det har vært skade på ventiler, sansynligvis slipper du unna med skifte av ventiler og det hele bør bli atskillig billigere enn brukte deler med uviss tilstand.

Ford har heldigvis ikke dyre deler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt en dele bil ...en 91 cab i forbausenede bra stand ..... tar toppen fra den bytter noe deler med den v har og selger den som byggesett noen som er int i en prosjektbil ...den har nytt understell nye dempere nye bremser ...men noen syn den var for fristende og prøvde og stele den...send meg en pm ....går relaTIVT BILLIG ETTER VI HAR TATT DET VI TRENGER ..MEN KOMMER TIL Å VÆRE GANSKE KOMPLETT...UPS ....STORE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår