Stigster Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Girkassa på min Opel Vectra C 2002 1.8 har røket og jeg er grønn på bilteknikk! Motoren er en Z18XE (hva nå det måtte bety), og i annonser på nettet finner til stadighet referanser til F16, F18, F20, F28 som jeg ikke skjønner hva betyr. Noen som kan forklare en stakar opp og ned på disse betegnelsene og hva jeg trenger for å få bilen på veien igjen? Mvh desperat Vectraeier, Stig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Z18xe er motortypen. Finnes mange 1.8 litere så det er liksom navnet for å skille dem fra hverandre. Samme gjelder girkassene og de F`numrene du har funnet. Det skal stå stemplet inn på girkassa en plass så det er bare å begynne å studere. Finne en F og et tall så vet du hvilken kasse det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stigster Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Oki. Det hadde jeg forsåvidt resonert meg frem til. Men er det bare en "F"-type jeg kan bruke? Eller finnes det flere "F-er" som passer til den motoren? -Stigster! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 ville holdt meg til den F`en du har.. Har ærlig talt ikke studert forskjellene mellom dem da jeg aldri har hatt noen grunn til det, så kan således ikke svare på om de kan passe overens med tanke på opphengsfester og montering til motor. Sånne spørsmål ville jeg faktisk spurt om på et dedikert Opel forum. Er sånt som entusiaster vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg