Gå til innhold

Montering av xenon i grøftelys

Ranger emnet

Abc350

Anbefalte innlegg

eg har dette montert selv, eneste du må gjøre er å feste ballasteren godt, ellers er alt plug and play. Du må av med hele fangeren..

Eg har H3 4000k. Du kan ta en titt på biltråden min og se litt ;)

Der er bilder av hvordan 4000k ser ut hvertfall ;) er mangen som har 6000 og 8000 og, da blir det siiiiinsykt blått :P

Golf 3 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har dette montert selv, eneste du må gjøre er å feste ballasteren godt, ellers er alt plug and play. Du må av med hele fangeren..

Eg har H3 4000k. Du kan ta en titt på biltråden min og se litt ;)

Der er bilder av hvordan 4000k ser ut hvertfall ;) er mangen som har 6000 og 8000 og, da blir det siiiiinsykt blått :P

4300k er jo det som er nlevert orginalt på biler fra fabrikk, 6000K er det nermeste du kommer dagslys;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skal lyse som de gjør med pærene som følger med ;D bare vær så snill og ikke monter xenon i grøftelysa. holdt på å dra med meg en person og en bildør på en parkert bil her om dagen fordi jeg så IKKE EN DRITT pga elendig lysbilde som blendet meg no helt jævlig!

så sant du ikke har litt skikkelige tåkelys (typ linselykter eks) så får du ikke så utrolig mye lys virker det som med kun tåkelysa. har hella sine blanke spredere selv med gul film over og det egner seg ikke som kjørelys for å si det sånn. men du får "linse" versjoner og som visstnok er bedre sånn sett.

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelysa på G3 suger noe jævlig, og de lyser bedre med xenon, men de blender også mere, de er jo mere beregna på uitseende enn funksjon de lyktene, parklysa lyser bedre.

Monter heller skikkelige spredere lenger ned.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å roe ned stemningen litt her, så kan jeg bare fortelle at det vil ikke bli montert xenon som vil bli brukt som kjørelys :)

Har selv møtt utallige idioter med feilinstilte lykter med ettermontert xenon.

Grøftelysene er koblet opp sammen med fjernlys på vinteren, og vil da ikke brukt med møtende trafikk. Dette gir en meget fin spredning av lys rett fremfor bilen..og er itillegg den eneste måten og få brukt grøftelysene lovlig oppe i mørke nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de orginale vet jeg ikke helt hvordan er men denne typen her med linser skal visst være litt mer funksjon enn de som de fleste har

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=02777&ASP=6412821&Type=VW&Model=Golf&Year=1997&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=6412821[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=1997[O]amp;Varegruppe=0019

eller sort:

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=13854&ASP=6412821&Type=VW&Model=Golf&Year=1997&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=6412821[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Golf[O]amp;Year=1997[O]amp;Varegruppe=0019

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du har tent med fjernlys driter jeg langt oppi, så go for it.

Det bare virker som det er ikke så farlig om vi blender han som kjører oss i møte-stmening for tia.

Der kommer det til å skje noe snart, blir man blenda så ser man ikke stort, man kikker mot lyset, og man styrer dit man kikker, i rett(les feil) situasjon kan de fleste se hvordan det vil gå.

Men om du ikke skal bruke de som tåkelys, så er det ingen problem for de fleste med mer enn hyssingstompen mellom øra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider