Gå til innhold

Rust er humør nedsettende

Ranger emnet

Estrewes

Anbefalte innlegg

Er det noen her som veit om de mest utsatte plassene for rust på en volvo. Jeg driver selv å tar noe rust på min volvo nå og jeg tror ikke den patenten med skvettlapper bak funker så bra. Det samler seg jord og sand bak skvettlappene bak, (87model) og dette ligger og er fuktig og det blir sikklig wasa knekkebrød bak der. Huff jeg har fått fram noen store hull nå men jeg tror jeg har fått at det meste av rusta.

Veit også at under kanten bak ved luka på 245 er et sted som det nesten alltid er rust på volvo. Noen andre steder dere veit om?

Håper også dere kan komme med erfaringer og anbefalinger på diverse rusteater/rustkiller og understells guffe for å motvirke rust.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har en tendens til å bli mye rust helt nederst på dørene. disse bør du sjekke. Under lister, rundt antenna og blinklysa er det også ofte lurt å ta en sjekk. du ser jo fort om det er noe

Du har rett i det med bakluka på 245, men den ene min er heldigvis ferdig sveisa nå.

volvo 240 DL `84

volvo 240 GL`85

volvo 240 GL`86

aprilia rs 125 `97 (selges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hjulbrønner

- nedkant av dører

- under listen rundt vinduene

- gulv venstre side bak førersetet

var inne om et karroseri verksted for ca. 1 årsiden og spurte om hva de skulle ha for å svise litt gulv på på en 240...

Da svarte han, er det venste side bak :).. noe det var, han sa at volvo rustet her pga. gulvet hallet litt bakover og vannet fra snø etc. samlet seg bak..:rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

var inne om et karroseri verksted for ca. 1 årsiden og spurte om hva de skulle ha for å svise litt gulv på på en 240...

Hva svarte han på pris da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000-6000, så jeg kjøpte meg nytt gulv fra Veng Norge 670,- og sveisa da i selv.... Er ikke mester i sveising :), men det henger nå fast:D

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det det er en sølv metallic 240 så vær obs på extra mye rust....,lakken er veldig porøs å trekker vann extra godt!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Bilen er en svart 240. Jeg må si jeg syns det ruster mye altså, har funnet en god jobb med rust og dette er en 87model.

Dette kommer veldig ann på hvordan bilen er behandlet!! Noen biler kan ha stått ute siden den var ny å eieren kan ha gitt faen bilen eller så kan den ha blitt behandlet som en baby (fint):D

Håper du ikke har gitt alt for mye for bilen slik jeg gjorde.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at biltilsynet blir fornøyd når de ser det:P

Biltilsynet sa ikke noe negativt om det på EU-kontrollen 2003, de spurte bare om det var sveisa nytt gulv, jeg sa JA..

Så det var ingen problemr der. Synes ikke biltilsynet er så pirket som mange skal ha det til..:)

Bildet er tatt under tilpassing av den nye plata..

nytt_gulv.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider