Gå til innhold

Hjelp til valg av sub og forsterker + oppkobling.

Ranger emnet

st1an

Anbefalte innlegg

Heiiiii! :happyhappy:

Skal hive i en sub i min Hyundai Coupè, og trenger litt hjelp med valg av sub og forsterker :)

Hører egentlig på det meste, og er ute etter både dyp, og punch bass! Går for det meste i hiphop/rnb/techno, men skal ikke se bort ifra at rock også blir spilt.

Men jeg er først og fremst ute etter noe som slår GODT og har en FIN dyp bass. Vil ha finest mulig lyd, men er ikke ute etter noe som kan vinne dBdrag. Skal bare ha noe og dunke med:)

Pris, billigst mulig. Men ikke noe netthandelen rask, da.. :)

F.eks denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4043&katid=30&mid=m436&id=&vn=736

Er dette noe brukbart? Hvor "bra" er 1100W? Hva er ***W RMS?

Og hvordan forsterker trenger jeg for og drive denne?

Skal kun ha sub, så forsterkeren skal ikke drive noe annet:)

Og hvordan kobles dette opp?

+ rett fra batteriet til forsterkeren, jording fra karros. baki til forsterkeren, og phono kabel fra spilleren og til forsterkeren? Hvordan kabler skal da gå fra forsterkeren til sub'en?

Thanx for svar:):pimp

Mvh Stian

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig nok høyttalerkabel du skal bruke fra forsterker til sub.

Suben du linker til er helt grei, men ikke noe mer. Wattstyrken har heller lite å si, det du bør se på er følsomheten, jo høyere den er, jo høyere kan du spille med lite watt inn. Til den suben så trenger du en monoforsterker som gir minst 275w rms i 4ohm.

MEN, hva har du av høyttalere, spiller og forsterker fra før??

Det er liten vits i å kjøpe sub og forsterker, hvis resten ikke holder mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Har fra før av ALT originalt, og en Pioneer spiller.. :)

Får vurdere senere og bytte frontsett, og evt 6x9'' som står baki:)

(Coupè har originale 6x9 i baksetene)

Men foreløbig er jeg kun ute etter BASS :)

edit: Kan du linke meg en rimelig "pakke" med sub og forsterker til og drive den?:)

Endret av st1an

Mvh Stian

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du bare får 90% bass i lydbildet ditt, så er du fornøyd???

I så fall så kan ikke jeg hjelpe deg...

Du burde helt klart starte med nye høyttalere FORAN og forsterker til disse... bak er det ikke så farlig, der kan du bruke det du har, og kjøre dem på spilleren, samt fade dem ned slik at du ikke hører dem foran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider