Gå til innhold

Hva slags dyr har du kjørt på?

Ranger emnet

_Evje_

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har klæsja en kanin som allerede var påkjørt og flat, ellers er det en måke og en liten pipp-pip som har måttet bøte med livet. Det siste jeg var borti var en katt som sprang ut av grøfta og rett i bilen, men da jeg snudde og kjørte tilbake var den borte, så jeg vet ikke hvor skadet den ble...

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rygga over katta mi i sommar som sov i skyggen bak ene hjulet, kjørt på noen fugler... så da gjør jeg som med katta, kjører et par ganger fram og tilbake over dem...mest humane metoden å ta livet deres på. Ellers så er jeg jævli redd for å kjøre på dyr, da jeg liker dem.. var ikke noe koselig å kjøre over katta si i hvertfall.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katte, et pinnsvin, en rev og 2 fugler har måttet bøte med livet for at jeg var på veien. Vanskelig å styre unna da dem som regel løper ut i veien eller tusler over på det mest uoversiktlige stedet som er. Pinnsvinet var skummelt da både fram og bakdekk hadde godt og vel 50 pigger stikkende ut, men ingen gikk langt nok inn til å punktere dekket(!)

Større dyr som elg og rådyr har det vært mange nesten hits, men har til nå klart å styre unna heldigvis.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 grevling (110 km/t, bulk i felg)

1 rev, ble død

2 rådyr med lastebil

noen duer og meiser

Og en milliard insekter.

Skogens konge har jeg heldigvis klart å svinge unna selv om det har vært nære på mange ganger.

Kjenner en som delte 3 kuer på midten. Etter hverandre

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt, mus, hare, padde, grevling, fuggel, fluer og mygg og slikt, og så en kompis som var så hyggelig å kjøre på skogens konge med bilen min

Det jeg har tatt mest av er vel harer, var mange av dem på gamle arbeidsveien, og ikke alltid man rakk å bremse dessverre, verste var grevling, lå å kikka på meg urørlig, måtte kjøre over den 3 ganger før det knasa og den var utvilsomt dau.

Katten så jeg i god tid, men liten sjans til å komme unna, G30 med for mye bremse bak, 10 stykker inni og sleipt vinterføre, og leppe med 3-4 cm klaring til bakken, catkiller ???

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk kjørt over/på endel dyr når jeg tenker meg om, mange "rare" også.

F,eks alligator, vaskebjørn (ikke Vaske fra Barne-TV), mink, klapperslange og struts!

Har også valsa gjennom en elg og over en rein, pluss noen måker og andre fuglearter.

Advarsel: Tråden inneholder sterke bilder for svake sjeler!

Se også roadkill-tråden: http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/3156-roadkills-nb-sterke-bilder-svake-sjeler.html

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider