Gå til innhold

problem med støy i anlegg

Ranger emnet

kasticoil

Anbefalte innlegg

hei

lurte på om det va nån her som kunne hjelpe meg litt. saken er den at jeg har fått noe sinnsykt med støy i anlegget. rca kabler og strøm til forsterkeren er trekt på hver si side. hsdde først en jalla spiller og der var det ingen støy. så ble det byttet til en kenwood spiller med to rca utganga og da ble det litt støy, bare litt lav summing. men no idag bytta jeg til en pioneer og da blei det helt fantastisk masse støy, såpass masse at det ikke går ant å høre på musikk mens maskina går, uten å bli tullete.

kan det være at kondensatoren på fordeleren er for dårlig/utslitt? men iogmed at det kun blei verre ved bytte av spiller, altså at det ikke ble gradvis verre så skjønner jeg ikke det helt.

for dårlige/slitte kabler?

viss jeg kjøper en ekstern kondensator(typen som man sett rett på hovedstrømmen til forsterkeren) da vil vell den fjerne støyen jeg har? eller?

På forhånd takk:)

Mvh. Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 90% av de andre som har hatt dette problemet, så ligger det i dårlig jording, hadde du søkt så hadde du sluppet å skrive dette innlegget...

Forsterkeren er for dårlig jordet, og dette fører til at forsterkeren henter jord gjennom signalkabelen, som igjen kan føre til defekte linjeutganger på spilleren... pioneer spillere er ekstra følsomme for dette, så du har nok brent av jordingsbanen inne spilleren din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, nei syns den her søke funksjonen innpå her er helt amøbe så den har jeg gitt opp for ei stund sia. men men..

takker for svar, ska sjekke det opp i mårra. men forsterkeren er skikkelig jorda, så skjønner ikke det helt. og det var ingen støy eller lite støy på dem andre spillerene. så lurte på om det kanskje var den her spilleren som var følsom ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider