Gå til innhold

205/40-17 felger på Golf II

Ranger emnet

Rotax - Power

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en golf II, ikke senka ennå. Har ett sett med 205/40-17 felger på hånda som jeg får billig. Så lurte jeg på om det går bra å bruke disse?

Går jo så det suser nå som den har org fjærer, men så vurderer jeg å senke litt. Ikke så forferdelig mye, men så den ser litt "bedre" ut :pimp

Noen som kan hjelpe meg litt med dette? Er bare 17 år, så har ikke så alt for god erfaring med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Darty her, synes du skal gå for noe mindre. Jeg har 15" på 2ern min, med 195/45 dekk, og det ser bra ut synes jeg, bortsett fra at jeg ikke har senk ennå. Du bestemmer jo selvsagt selv, men størst er ikke alltid best;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Darty her, synes du skal gå for noe mindre. Jeg har 15" på 2ern min, med 195/45 dekk, og det ser bra ut synes jeg, bortsett fra at jeg ikke har senk ennå. Du bestemmer jo selvsagt selv, men størst er ikke alltid best;)

Sant det :)

Får felgene til 1000,- skjønner dere, må ha nye dekk da men. Så det er derfor jeg vurderer å bruke de.

Eller skal jeg vente til vårs å se om det kommer noen brae pakketilbud med dekk og felg? Det blir vel uansett en del dyrere men.

Noen som vet hvor mye jeg kan senke med 17" på da? :) Får nå ser den nesten ut som en Offroader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fulgt med på finn.no gjennom vinteren. Mange som bytter ut sommerhjul i vintersesongen, så da kan det hende du finner et godt tilbud på noe 15 eller 16tum. Det ser ufattelig mye bedre ut. Du trenger mer senk, men om du skal ha 17" kan det hende at selve bilen fortsatt blir veldig høy, likevel om hjula ligger godt oppi buene.

Lykke til uansett hva du gjør:) Må legge ut et bilde til våren så får vi se hva du har gjort;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fulgt med på finn.no gjennom vinteren. Mange som bytter ut sommerhjul i vintersesongen, så da kan det hende du finner et godt tilbud på noe 15 eller 16tum. Det ser ufattelig mye bedre ut. Du trenger mer senk, men om du skal ha 17" kan det hende at selve bilen fortsatt blir veldig høy, likevel om hjula ligger godt oppi buene.

Lykke til uansett hva du gjør:) Må legge ut et bilde til våren så får vi se hva du har gjort;)

Jepp, skal smukke opp bilde. Angående senking så kan jeg ikke klaske bilen helt neppå, bor jo "på landet" så er en del grusveier og slikt. Men får se hva jeg gjør.

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var dritfet, men med 90-look blir det jo bedre, siden fangerne er større, så da ser det ikke ut som bilen går på stylter. Samtidig kan det jo være litt kappe-kapp inni skjermene der ja.

Er det din Golf på det første bildet?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var dritfet, men med 90-look blir det jo bedre, siden fangerne er større, så da ser det ikke ut som bilen går på stylter. Samtidig kan det jo være litt kappe-kapp inni skjermene der ja.

Er det din Golf på det første bildet?

Den hvite ja..

Men vurderer 90fangere på 2'ern jeg også da.. så er det sakt!

Endret av Rotax - Power
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...