Nedi Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 (endret) hallo kan noen gi en god fremgangsmåte for polering med maskin, har tenkt å bruke Makita maskin etter en runde med vask og clay har MG 80 + sort og gul pute og NXT tech wax..... vet lite om hvor vidt jeg har hard lakk eller ei, ford focus titanium, panther black. hadde i hovedsak tenkt å unngå kjørespor i lakken........ og... for å ha sagt det, grunnen til at jeg vil gjøre dette i det hele tatt er for å avdekke om det nylakkerte panseret har mer "glitter" i seg enn resten av bilen..... Endret Oktober 26, 2009 av Nedi Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Du får lese litt her. http://www.detailersclub.no/forum/forum/19-guider/page__s__eb946cab5ff8f2290e24644232abf7a7 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 I hvilken tilstand er lakken? Er det mye vaskeriper og swirls? Hvis ikke, hadde jeg droppa maskinpolering på såpass ny bil. Spesielt hvis du aldri har gjort dette før. Er det lite å korrigere, ville jeg bare polert og vokset for hånd, mye sikrere! ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Øv deg på et "vrak" eller skaff deg et testpanel fra hugger'n så du har noe å eksperimentere på før du går løs på egen bil. Du kan ikke gjøre mye galt med #80 og myke pads, så lenge du ikke bruker overdrevet kraft, og holder maskinen i konstant bevegelse. Det mest kritiske for din bil vil jeg tro er plastdetaljene, her skal du være veldig forsiktig da de tåler lite varme. Masker grundig, bruk hodet, og ta små områder av gangen. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Sort og gul pute er ikke egnet for 80.Der bør du heller bruke rød pad,gul/rød ullpad. Disse sliper og tar "grove" riper,så kan du gå på med 205 med svart pute,siden denne er mest egnet for mørke biler. Det du skal passe på med når det gjelder Meguiars produktene er at du bør ta små felt av gangen.Rubbing/polishen tørker fort,og fortsetter du å polere når den er brukt opp lager du mer skade enn du fikser. Bruker du en Makita maskin som det er mulighet til og justere hastigheten med,så gjør følgende... -Ta på rubbing/polish på padden...ikke mye...en stripe over. -Sett maskinene ned på flaten du skal polere med hastighet 1 -Smør det utover det feltet du skal polere -Når dette er gjort skrur du opp hastigheten til mellom 2.5 og 3 Men som sagt,har du en ny bil som det er lite riper i og du vil unngå kjørespor,så voks den heller for hånd. Det å polere er ikke bare bare hvis du ikke har gjort det før... Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Sort og gul pute er ikke egnet for 80.Der bør du heller bruke rød pad,gul/rød ullpad.Disse sliper og tar "grove" riper,så kan du gå på med 205 med svart pute,siden denne er mest egnet for mørke biler. Lurer på om ikke du har bommet litt på tallkombinasjonen her, #205 er den "nye" #80, altså en finishing polish. Skal du bruke grovere pute f.eks rød eller ull må du over på #83/#85/#95/#105, ikke noe poeng å kjøre ullpute med finishing polish, da lager du mer defekter enn du fjerner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Bruker 105 og 205 på jobben,så visste ikke at 80 var en nyere utgave av 205...Men lærte noe nytt i dag også... Trodde det at jo lavere tallet ble jo grovere ble det...og det virker jo logisk ettersom de andre er fra 83 og oppover...83 grov og 205 fin... Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 (endret) Bruker 105 og 205 på jobben,så visste ikke at 80 var en nyere utgave av 205...Men lærte noe nytt i dag også...Trodde det at jo lavere tallet ble jo grovere ble det...og det virker jo logisk ettersom de andre er fra 83 og oppover...83 grov og 205 fin... 205 er den nye 80, altså er 205 den nye utgaven, kunne sikkert sagt det på en enklere måte. Hovedforskjellen på disse er at 80 er "diminishing" og 205 er "non diminishing":) 85 var grovest til 95 og 105 kom, disse har vel fått 12 på cutskalaen mens 85 var 10. Endret November 22, 2009 av T-G-H lagt til info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 bilen er korrigert, tråden ligger på dcn Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.